KNO3

F

fishlover1969

Guest
Hoi ik heb via aquarium bemesting kaliumnitraat besteld nu heb ik dat gemixt met water en nu wil ik het in mijn rio 180 gaan doen maar hoeveel moet ik er bij gooien om op die 20mmp of zoiets hoop dat ik het goed heb,te komen
Groetjes
 
Hoe groot was je waarde dan eerst?
 
Als je 83 gram hebt opgelost in 500ml water dan moet je per 100 liter 20ml toevoegen om met 20mg te verhogen.
 
Mijn waarde is 0,dus 30 ml voor 20mmp te krijgen in mijn 180 liter bruto bak
 
En moet ik dat dagelijks doen of 1 keer in de week na de waterwissel
 
fishlover1969 zei:
Mijn waarde is 0,dus 30 ml voor 20mmp te krijgen in mijn 180 liter bruto bak

36ml toch want bij 200 liter is dan 40ml nodig en daar trek je 10% van af.
Je kan het ook verdelen in dagelijkse porties maar je moet er rekening mee houden dat als je eenmaal op 20mg zit dat dit niet heel snel is verbruikt. Beste is dus om wekelijks te meten en aan te vullen tot de gewenste waarde nitraat.
Dus ik zou het morgen toevoegen bijvoorbeeld als je op 20mg wil uitkomen en dan per week bekijken wat er weer bij moet.
Als je wekelijks 20mg/L zou toevoegen dan kan het na enkele weken te hoog gaan oplopen.
Vandaar dat ik de EI volg zoals in de link staat bij deze post ;)
 
Dank je wel ga ik dat eens proberen
Groetjes
 
Hoe staat het dan met de andere waarden zoals je fosfaat en co2??
 
Hoi mijn nitraat zit nu op niveau en mijn fosfaat is ook te hoog ben al begonnen met minder voeren maar die zal nu toch wel zakken omdat mijn nitraat nu goed is,co2 weet ik niet hoe kan ik dat bereken gooi wel dagelijks profito en easycarbo erin
 
Fosfaat zakt niet zomaar daardoor maar hoe hoog is de po4 dan?? Je kan om de co2 grof te bepalen de kh/ph tabel gebruiken die je via google kan vinden.
Zelf zou ik over een week de nitraat weer eens meten en desnoods weer aanvullen tot 20mg.
Zelf hanteer ik de EI en zit dan rond de 30-40mg no3 en 3-4mg fosfaat.
Maar voor een gemiddelde bak zonder co2 mag je gerust lager gaan zitten hoor en is een nitraat van 20mg voldoende.

De tabel staat ook hier:

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... ph-grafiek
 
Ah ok mijn fosfaat zit tegen 2.5 a 3
 
Volgens mij is mijn co2 5.9
 
Fosfaat is dan prima hoor en als je geen algen hebt dan werkt de carbo prima bij jou.
Teveel voeren is natuurlijk niet nodig en geeft alleen maar onnodige vervuiling en het kost je geld natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan