Wat is er nieuw

Knol van Lotus terug "activeren"?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joooke
  • Startdatum Startdatum
J

Joooke

Guest
Ik kocht een lotus met knol aan. Deze heeft, in mijn bak, al verschillende plantjes geproduceerd.
De knol ligt nu al enkele maanden los in mijn bak zonder enig teken van leven. Hij rolt wat rond (vermoed dat de garnalen voetbal spelen).
Moet ik iets doen met die knol om hem terug te "activeren"?
Ik weet dat er planten zijn die een rustperiode nemen, waarvan je de knol dan in vochtig zand op een donkere plek moet zetten, maar telt dit ook voor de lotus?
Moet ik hem uit de bak halen of heeft hij iets speciaals nodig?

Zou m maar in de bodem steken met een kleibolletje erbij. Het is namelijk een plant die zijn voeding uit de grond haalt.
Kan ook zijn dat hij rot is.

Ik zou hem gewoon lekker laten rollen, bij mij heeft de knol ook een poos niks anders gedaan dan een beetje rond hangen.
Sinds een paar weken groeien er weer twee plantjes tegelijk uit.
groetjes Marja

Bij mijn vriendin heeft ie 2-3 maanden niks gedaan. In 1 keer was ie weg, Wist ik veel dat dit normaal was.
Kreeg zelfs de schuld dat k bij het verwijderen van de bladeren iets fout had gedaan. :juggle:

Nu groeit ie weer.

Je kunt beide doen, in de grond zal ie ook groeien, maar bij mijn vriendin rolde die ook al die maanden
en is ook goed gekomen.

De knol voelt nog stevig, ziet er nog intact uit, dus ik denk niet dat hij (al) rot is.
'k ga hem nog een paar weken laten rollen, blijft dit zonder resultaat dan stop ik hem, met het gezelschap van een voedingsbol, in de bodem.

'k ben al opgelucht te lezen dat het geen uitzondering is dat ie een paar maanden op non-actief lijkt te staan.

Gewoon weggooien die knol als je lotus het dood. Wat heeft het voor zin. Mocht de lotus uitvallen kan je hem op iedere straathoek weer krijgen 😉.

Ik merk aan je verhaal Joke dat je hem graag weer aan de praat krijgt?
Dan zou ik hem niet weggooien, maar meteen met een voedingsbolletje er direct onder weer poten 🙂

~ Ivo

jeffrey zei:
Gewoon weggooien die knol als je lotus het dood. Wat heeft het voor zin. Mocht de lotus uitvallen kan je hem op iedere straathoek weer krijgen 😉.

Dood = doet.

Maar als je graag de knol aan de praat wil. Ergens op een rustig plekje achter in de bak in de grond stoppen. Als die wil loopt ie vanzelf uit. De knol is een voedingsreserve dus een voedingsbolletje eronder zal weinig effect hebben.

Ik heb ook eens de knol gewoon teruggepoot, maar na maanden was er niks gebeurt en toen heb ik hem weggegooid.
Maar ja dat gebeurt nu eenmaal.

jeffrey zei:
De knol is een voedingsreserve dus een voedingsbolletje eronder zal weinig effect hebben.
Een voedingsbolletjes kan een nieuwe gevormd plantje toch wel helpen? Ook reserves raken op 😉

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan