Wat is er nieuw

'Knollen' Lotus of Apogeneton.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Ik vroeg me opeens af hoe de kwekers aan de 'knollen' van bijv de lotus of apogeneton komen? Deze planten zijn toch onmogelijk te stekken zodat er nieuwe knolletjes aankomen of....

Gr Robin

Hier maakt mijn rode lotus soms een bolletje aan, maar heb geregeld gewoon uitlopers. Hoe kwekers dat doen zou ik niet weten, maar ben wel nieuwsgierig. 🙂

Naar mijn mening hebben ze die knol niet nodig.
Ik krijg gewoon uitlopers zonder knol en ze groeien net zo goed.
en ik heb ook al gehad dat van de moeder plant de knol af brak , en heb geen verschil gezien in groei.

groet John

Wij hadden laatst een nieuw knolletje aan een bestaande plant. Knolletje liet op een gegeven moment los en gaat nu bladeren vormen zoals gebruikelijk. Zal vast iets zijn dat de vorming van een knolletje triggert, maar wat....

Oke, weer wat geleerd. Ik heb nog nooit gezien dat mijn rode lotus een nieuw bolletje heeft aangemaakt. Ik heb de plant toch al ruim 2 jaar in de bak staan.

Gr Robin

Ik heb nu al 4 uitlopers, maar een nieuw bolletje heb ik ook nog nooit gezien.

Hier ook geregeld nieuwe uitlopers en af en toe een knol aan een plantje van de rode lotus.

Heb er in het begin 2 knolletjes half in de bodem gezet. Ik heb nu onder tussen 7 rode lotus planten(tjes) in mijn bak staan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan