Kogelvis gebruikt 1 zijvin niet meer


A

azielaan

Guest
Nadat ik 2 kogelvisjes uit het asiel heb gehaald, kwam ik er achter dat deze bij de vorige eigenaar te weinig 'hard' voer hebben gekregen: De tandjes moesten duidelijk worden geknipt. Dat heb ik vanmiddag gedaan, en inmiddels zwemmen ze weer goed rond samen. Echter: 1 kogelvisje gebruikt nu maar 1 van de 2 zijvinnen. De andere houdt ie tegen z'n lichaam aan. Als je hem laat 'schrikken' gebruikt ie em wel een beetje, maar niet zoals zijn andere.

Ik ben bang dat ik hem heb beschadigd met vasthouden tijdens het knippen van de tanden (ja sorry, de visjes zijn zo klein) en nu vraag ik me af of dit weer goed komt. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben, maar het lijkt me toch niet helemaal ok.
 
Hopelijk komt het weer helemaal goed.
Bizar eigenlijk,tanden knippen van een vis! ;)
 
Dacht dat dat alleen bij knaagdieren moest :D Hoop wel dat het weer goed komt met het kogeltje
 
Die tandjes kunnen zo snel doorgroeien, dat ze de hongerdood sterven.
Doordat ze de kalkhuisjes open knagen slijten ze af.
 
Ik zou het nog even aankijken. Mocht het zo zijn dat hij het blijft doen kan je altijd kijken of hij er hinder van ondervindt of achteruit gaat. Hoeft niet bij voorbaat iets ergs te zijn.
 
Tja dat knippen is best lastig met die kleintjes, je hebt er niet goed grip op. Heb je nu wel geschikt voer om doorgroeien voor de toekomst te voorkomen? Weet je ook om welke soort het gaat?

Zolang hij wel normaal rechtop kan zwemmen zou ik me niet te druk maken. Kogeltjes hebben ook vaak hun vinnen tegen het lichaam geklapt als ze liggen te rusten/slapen. Hou wel even in de gaten of er geen parasieten of wondjes ontstaan rond de vin voor het geval er toch een beetje schade zit.
 
Ik heb nu wat kleine appelslakjes (1 a 2 per week) en heb hier en daar gelezen dat ongepelde garnalen ook goed zijn, dus die ga ik ook maar ergens zoeken dan!

Vinnetje lijkt wat beter te gaan. Nu gebruikt ie em weer even niet, maar eerder vanavond flapperde hij er mee alsof er niets aan de hand was.

En ik houd de vissen zeker goed in de gaten. Misschien zelfs wel iets t� ;)

Heb trouwens 2 tetraodon biocellatus. En dat knippen was inderdaad alles behalve leuk. Maar wat moet dat moet :)
 

Terug
Bovenaan