Kogelvis


Y

Yorick!

Guest
Ik wou 1 dwerg kogelvis gaan houden maar moet ik dan ook slakken toevoegen, overal lees ik dat dit nodig is. Is er geen vervanging voor slakken. Eerst was ik opzoek naar ingevroren slakjes maar helaas bestaat dit nog niet. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Daar moeten echte slakken bij. Die moet je zelf gaan kweken. Hebben ze nodig ,anders slijten de tanden niet.

Ze nemen ook rode mug, maar is slecht voor ze.
Die moeten dan geknipt worden. Dus een raad. NIET doen.
 
Misschien kun je een Kogelvis kopen met een kunstgebit:D:D:sorry:. Het zijn dus inderdaad niet de makkelijkste vissen om te houden of je moet zelf slakken gaan kweken of ergens kunnen kopen.
 
Helaas zijn het geen gemakkelijke visjes. Als ik slakken zou kopen hoevaak ga ik die moeten geven voor 1 visje en wat gaat dat kosten?
 
Zijn een hoop mensen die ze je graag gratis geven en dan kan je ze zelf kweken.
Heb je jezelf wel heel goed ingelezen over de dwergkogelvis en welke wil je dan precies?
 
Ik heb me goed ingelezen en mijn aquarium is helemaal klaar voor het visje. Alleen slakken is het probleem nog. Ik zou graag de Carinotetraodon travancoricus willen. Hoe moet ik deze slakjes kweken en hoe snel gaat dat gaan? Als ik deze kweek kan dat in een klein apart bakje?
 
kijk even op het kogelforum, staat veel informatie over deze beestjes en over het kweken van slakken en welke geschikt zijn enz.
 
Na research, lees ik verschillende dingen over deze visjes, soms lees ik dat ze helemaal geen slakjes nodig zijn omdat hun tanden heel snel slijten maar op da andere site lees ik dan weer het omgekeerde? Wat klopt hiervan?
 

Terug
Bovenaan