kogelvisjes?

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,165
Locatie
Rotterdam
Ik had een jaar geleden een pao puffer en heb tot de dag van vandaag een beetje spijt dat ik hem heb weg gedaan. Was toen in een verhuizing en moest al 9 bakken meenemen. Dus heb er een aantal weg moeten doen waaronder mijn kogelvis.
Nu wou ik toch nog een kogelvis nemen, zeker sinds ik 9 bakken heb met 100 slakken overal.
Ik wou echter niet zon stil liggende rover als de pao maar een kleinere bak met pea puffers zat ik over na te denken. Mijn vriendin vind ze ook geweldig dus dat zou ook mogen.

Stel je voor je zou 6 pea puffers willen, (noem maar even een aantal hoor) maar een groepje in ieder geval.
Hoeveel liter zouden jullie aanraden? Zou een 50liter bak groot genoeg zijn ervoor?

En anders heeft iemand een idee voor een gekke oddball die in een cube tank past? Heb vroeger nog wel eens zoetwater 'zeepaaardjes/naaldvissen' gezien in de winkel die 2cm bleven. Zoiets zou ik ook leuk vinden. Echter moeten deze beesten de hele dag levend voer dus daar ga ik niet aan beginnen.
 

Op deze site vind je mega veel informatie. Hierboven het linkje naar de dwergkogel, maar er staan nog veel meer kogelvissen op. Ook andere klein blijvende zoetwater kogels.

Zelf geen ervaring met dwergkogels helaas, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. Hopelijk heb je wat aan de link!:))
 
Desmocaris trispinosa is een mooi alternatief voor een cube tank.

M.v.g. John.
 
Voor de minimum groep van 6 is het minimaal 60L. Een 50L cube zou ik dus niet doen met dwergkogelvissen.
 
Terug
Bovenaan