koi en een pleco ?


F

Frenkiepenkie

Guest
Vanwege een overname aqua met visbestand heb ik hier een 6tal bewoners waarvan ik geen idee heb wat t zijn..


Is dit de ordinaire huis tuin en keukenpleco die dus over de 30 cm wordt of kan dit nog iets anders zijn?

en natuurlijk de laatste kandidaten:




alvast bedankt !
 
ja de niet al te beste kwaliteit was mij al duidelijk toen ik t aqua ophaalde.. o mijn god wat een stinkende smerige bende.... was het aqua van hun zoon die overleden was... stond in het hok en kreeg t laatste half jaar kwa verzorging alleen eten toegevoegd en enkel eens een verversing
 
dan zijn ze nu wel beter af bij jouw
 
Geef die pterygoplichthys joselimaianus flink stromend water. door middel van stromingspomp.
Zie je hem helemaal op fleuren.
Nu is het een stoffige bedoening.
 
ja klopt... op de foto zaten ze er net een 10 minuten in de tank... de algeneters zijn nu aan het logeren bij een kameraad met een metertank.. ze zijn nu echt prachtig op kleur!
jammer dat ze zo groot worden, zijn mooi om te zien...
 
Frenkiepenkie zei:
ja klopt... op de foto zaten ze er net een 10 minuten in de tank... de algeneters zijn nu aan het logeren bij een kameraad met een metertank.. ze zijn nu echt prachtig op kleur!
jammer dat ze zo groot worden, zijn mooi om te zien...
inderdaad, ze worden ook mooi !
Ik vraag me alleen wel af, kunnen ze nou wel in een aquarium?
Tot dat ze groter worden moeten ze weer weg naar een vijver denk ik.

klopt en kan dit? :koud:
 
Ze kunnen heus wel in een aquarium. Echter voor een volwassen exemplaar is een 2 meter bak geen overbodige luxe. Heb wel 's een pterygoplichthys in een grote malawi bak gezien (ook een "geredde vis") eigenlijk te hard voor zo'n dier maar hij zag er fit uit en kreeg volop de ruimte van de cichliden.

In een vijver kan ook alleen lijkt het me in Nederland nogal prijzig om de vijver op temperatuur te houden en een graad of 15 is toch wel minimaal voor ze.
 
de joselimaianussen hebben inmiddels een nieuw onderkomen, nu nog de 4 koi :)
 
jeroenw zei:
Ze kunnen heus wel in een aquarium. Echter voor een volwassen exemplaar is een 2 meter bak geen overbodige luxe. Heb wel 's een pterygoplichthys in een grote malawi bak gezien (ook een "geredde vis") eigenlijk te hard voor zo'n dier maar hij zag er fit uit en kreeg volop de ruimte van de cichliden.

In een vijver kan ook alleen lijkt het me in Nederland nogal prijzig om de vijver op temperatuur te houden en een graad of 15 is toch wel minimaal voor ze.
Inderdaad, vooral met dit koude weer word het behoorlijke stookkosten:p
 
nja ze zitten nu dus in mn oude onverwarmde 60cm bak :eek: moet ze echt kwijt zien te raken, vind het nogal sneu voor de beesten.. iemand in omgeving leeuwarden die 4 koi en 8 liter voer wil hebben?
 
Wat? die Josemani, of de koi?
In onverwarmt?
 
@ Bertus
Als ik het goed begrijp zitten de P. joselimaianus nu tijdelijk in een meterbak, waar ze uiteindelijk natuurlijk veel te groot voor worden, en zoeken de koi nog een thuis. En helaas zijn de P. joselimaianus inderdaad ontzettend mooi, maar gaan die het dus in een meterbak ook niet redden.

Uiteindelijk zullen alle vissen dus elders geplaatst moeten worden.

Ik begrijp de goede bedoelingen heel goed, maar dit gaat volgens mij nog een erg moeilijke reddingsoperatie worden.
 
Frenkiepenkie zei:
nja ze zitten nu dus in mn oude onverwarmde 60cm bak :eek: moet ze echt kwijt zien te raken, vind het nogal sneu voor de beesten.. iemand in omgeving leeuwarden die 4 koi en 8 liter voer wil hebben?

http://link.marktplaats.nl/723164540

is wel wolvega, ga vanuit dat ze zelf moeten komen halen :p
Is omdat ik geen vijver heb, vind geweldige beeesten
 
helaas zoeken ze grote koi :/
 
je kunt het proberen...... ze worden vanzelf groter.....
 
Inderdaad, Nee heb je en Ja kan je krijgen :p
werd mij altijd verteld tenminste.
 
heb zelf een 8 kuub vijver, t is nu alleen niet de tijd om vissen in een vijver uit te gaan zetten, heb je ze geheid dood liggen..hiernaast woon ik vlakbij zwolle, dus is zoizo een eind weg. ik verwacht dat je moet wachten tot de lente voordat je ze kwijtraakt. Maar jah, zo lang kunnen ze wel in een onverwarmd aquarium zitten hoor;) minimaal een graad of 4-6, dan komt het goed!
 
Ik ben ze inmiddels kwijt :) tot de lente zitten ze in een 1,20 bak...
 
Ok�!

Denk eraan: als je hem onder de 15 graden houdt groeien ze miniem! Aangezien het nu winterperiode buiten is had ik het zo gedaan. Ze rond een graadje of 10-15 in een aquarium houden een heel sporadisch voeren, alleen als ze zeuren dus. Als het dan voorjaar is en de temp. komt boven de 15 graden gaan ze weer maximaal groeien! (niet leuk als dit in je aquariumpje gebeurt natuurlijk. Een koi bereikt makkelijk een lengte van 60cm+

Mijn vijver op dit moment is afgedekt met bubbeltjesplastic en de temp. bij de bodem zit zo rond de 6 � 7 graden denk ik.
Onder de 5 graden gaan ze namelijk in winterslaap en worden ze zwak. Is het in het voorjaar een ziektebak ;)
 

Terug
Bovenaan