Koivoer in plaats van speciaal goldfish voer


V

Vinz

Guest
Hallo

Nu zit ik al een tijdje te denken over het voer wat ik me sluierstaarten geef hikari speciaal voor goldfish 17 euro per 200 gram)


Om over te gaan naar koi voer. veel voordeliger en van het zelfde kwaliteit.

Denk dat je meer betaald voor speciaal sluierstaarten voer omdat het in kleine hoeveelheden gaat altijd maar het voer precies het zelfde is als de koi variant..?

Na onderzoek zelfs beter de koi de zelfde eiwitten etc

Maar de as in de hikari goldfish is 20%

En in de koi voer HOK 13%

As is wat er nog meer zit in je voer maar niks aan hebt gebakke lucht zeg maar

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden hok voer 2.5 lt 34 euro
 
Gewoon proberen. Zie je vanzelf wel. Zie je minder poep, witte draden ontstaan dan probleem darmen. Ik heb ook grote zakken bij zooplus van tetra. Vijver voer voor goudvissen. Ik heb een zak met sticks en een zak waar van alles is zit soort mix. De mix lusten ze graag de sticks wat minder maar gaat na wat spuug uit er toch weer in :rolleyes::rolleyes:

Sticks zijn wel drijvend en de mix zit drijvend en zinkend in. Mijne waren dat niet gewend en duurde ff voordat ze het snapte maar als eentje het door krijgt volgt de rest vanzelf.

Zooplus heeft ook soort van koffiemelk sticks met rode mug erin. Mijne vinden dat erg lekker. Meen van sera of tetra

Als je ander voer ga geven kan door darmen vissen zwemblaasachtige problemen krijgen dus niet meteen medicatie erin. 1 dag niet voeren en dan 5 dagen doperwten blazen ze darmen leeg en zullen dan ws. weer gewoon zwemmen.
 

Terug
Bovenaan