Wat is er nieuw

Kom ik weer eens aan met een lijstje

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1970
  • Startdatum Startdatum
R

rob1970

Guest
Hoi allemaal,

van sommige vissen weet ik wel de naam maar onderstaande niet:

Foto 1

866953_0_82_grote_roze.jpg

De roze ken ik helemaal niet.

Foto 2

147933_0_82_koper.jpg

dat zijn toch geen koperzalmpjes?

Foto 3

947227_0_82_indische_gele.jpg

Indische algeneter of zo?

Foto 4

464388_0_82_pleco_en_l.jpg

Volgens mij rechts een gewone pleco maar de andere is volgens mij een L nummer.Maar welke?

Bedankt allemaal voor de hulp

Ik denk dat de grote een plecostomus is. Erg lastig omdat de foto's niet zo duidelijk zijn. Zullen vast wel wat experts zijn die het binnen een seconde weten🙂

Is je bak daar wel groot genoeg voor? Kan moeilijk uit de foto's opmaken hoe groot je aquarium is

Ja hoor de bak is in orde.
120cm dus dat gaat net.

Toppie! Ze worden in de aquarium nauwelijks groter dan 25cm dus dat moet kunnen 🙂

Die gestippelde harnasmeerval zou een spotted ancistrus kunnen zijn, maar er zijn nog meer L nummers die er op lijken. Heb je een scherpere foto? En je gouden vis is een gyrinocheilus aymonieri gold volgens mij.

1: De witte vorm van de Gymnocorymbus ternetzi
2: 100% Koperzalmpjes
3: Gyrinocheilus aymonieri "gold"

De vis op foto 4 die aan het filterhuis hangt is volgens mij een Pterygoplichthys pardalis, kan 35CM groot worden. Welke de andere vis is kan ik zo niet zien, daar is de foto te slecht voor.

Het valt me op dat je wel heel vaak vissen hebt waarvan je de naam niet weet. Koop jij steeds vissen zonder eerst uit te zoeken of ze wel in je aquarium kunnen?

Ik doe een gokje wat betreft de algeneter met de witte stippen. Ik denk een Hypancistrus sp. L004 maar ik kan er ook naast zitten hoor ik kijk enkel naar de stippen de hoge ronde rugvin.
Ik zou voor de Pterygoplichthys een ander onderkomen zoeken want hij zit veel te klein gehuisvest in een aquarium van 120cm 🙂
De witte vissen op je eerste foto zijn witte rauwtetra's. Heb ze zelf ook gehad in een redelijk grote groep en zijn erg leuke vissen om bezig te zien 🙂

Volgens mij zou die gespikkelde meerval heel goed een (echte) Ancistrus dolichopterus kunnen zijn.
Voor de rest volg ik Botia.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan