Wat is er nieuw

Komeetstaart goudvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gewoon Helena
  • Startdatum Startdatum
G

Gewoon Helena

Guest
Goedendag.
Er zijn aardig wat vissen bij mij de revue gepasseerd. En of dat nou slim is of niet... dát laat ik even voor wat het is.
Ik heb op dit moment 2 komeetstaart goudvissen,die een ander onderkomen zoeken.
Vanuit verschillende kanten hoor ik dat deze vissen niet in een 60 liter aquarium gehouden kunnen worden (welke vissen dan wel... dát vraag ik me af).
Ik wil mij gaan verdiepen in welke vissen dan wél geschikt zijn voor mij gezien het fijt dat het voor mij lastig(er) word om een 1 meter 20 bak te verschonen met en ers water.
Wie heeft tips...
Maar vooral: wie heeft plek voor mijn 2 komeetstaart goudvissen?( Bij mij op te halen in Steenwijk).
IMG_20190713_160451.jpg
IMG_20190713_151549.jpg

Hallo.

Ik heb dan geen 1.20 wel een 1. Maar ik sjouw niet met emmers hoor. Ik gebruik hiervoor een JBL in en out set.

Koppel je aan je kraan en een slang naar je aqua en gaan.

Ik wil mij gaan verdiepen in welke vissen dan wél geschikt zijn voor mij gezien het fijt dat het voor mij lastig(er) word om een 1 meter 20 bak te verschonen met en ers water.
Wie heeft tips...
@Bertus

Zoek iemand met een mooie vijver voor de komeet staarten. Deze kunnen ook niet in 1.20 aquarium. In vijver kunnen ze mooi uitgroeien en baantjes trekken. Moeten wel even overwennen naar lagere temperatuur. Vijver water veel kouder dan aquarium.

Als komeetstaarten al niet in een 60cm aquarium kunnen, wat dan wel!?

Om eerlijk te zijn, bijna elke andere vis was een betere keus geweest! Goudvissen zijn vijver vissen en niet geschikt voor een aquarium. Gelukkig zijn er wel een heleboel leuke vissen voor een 60cm aquarium denk bijvoorbeeld aan het volgende:

- Betta splendens man (beste alleen te houden)
- Betta splendens vrouw, kun je een klein groepje van houden.
- Guppy
- Pygmy corydoras (schooltje)
- Neon Tetra (schooltje)
- Vuurzampje (schooltje)
- Dwerg goerami's
- Galaxy Rasbora (erg leuk visje)
- Verschillende soorten dwerggarnaaltjes.
- Verschillende soorten slakken
- Dwerg kogelvisje (ook best alleen houden)

Natuurlijk is 60cm niet al te groot en kun je niet alle bovenstaande vis tegelijk doen. Als je een idee hebt wat je zou willen kun je hier een topic openen om navraag te doen of je goed zit.

Succes!

het benodigde formaat van een aquarium heeft met 3 factoren te maken:

- hoe groot word een vis eenmaal volgroeit?
- hoe actief zijn ze?
- vormen ze territoria?

komeetstaarten worden 25cm(?), dan zie je dat het bij punt 1 al fout gaat 😉

denk vooral aan kleine gezelschapsvisjes voor een 60cm bakje.

Verversen kan heel makkelijk, zoals al geopperd bestaat er de in-/outset van JBL.
maar ook gewoon met een Gardena tuinslag heel goed te doen! slang in de bak hangen, andere eind in de doucheput: even aanzuigen en je aquarium loopt leeg.
daarna op de kraan prikken op hup weer vollen 🙂 ook hierin zijn wat extra handigheidjes te bedenken. https://discuszolder.nl/aquarium-vulpijp-is-onmisbaar-hulpstuk-waterverversen/ dit bijvoorbeeld.

Wij hevelen en vullen zo af (eerste foto) en daar gebruiken we een slangenklem voor (tweede foto) en die gebruiken we ook bij het vullen

Bijlagen

• afhevelen.jpg
    afhevelen.jpg
    623.2 KB · Weergaven: 165
  • slangenklem.jpg
    slangenklem.jpg
    89.4 KB · Weergaven: 204
Die heb ik ook besteld

😀😀😀😀😀😀

Mooie nagels ook. 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.