Wat is er nieuw

Komkommer????

• Onderwerp starter Onderwerp starter robert71
  • Startdatum Startdatum
R

robert71

Guest
Hallo,

Al een paar dagen begin ik last te krijgen van slakken in mijn aquarium.
Tenminste wil ik de populatie onder de 10 stuks brengen.
Ik heb gisteren avond een komkommertje in mijn bak gelegd, maar vanmorgen zat er maar 1 slakje op, terwijl de rest er vrolijk omheen kroop. 😛
Werkt dit wel, of doe ik iets verkeerd?
Wat is een mooie populatie voor een 60cm bak.
Volgens mij zijn het poelslakjes die ik heb.

Groetjes Robert

Voer je misschien teveel ??? Een slakkenplaag is dan dikwijls het gevolg. Een keer voeren per dag is voldoende, en ze moeten dat dan binnen 5 minuten op hebben

Ja komkommer werkt zeker, maar slakken zijn net boeren en wat de boer niet kent .... 😉
Als je het geduld kunt opbrengen om de slakken eerst te laten wennen dat ze gevoerd worden dan zul je zien dat ze na een aantal pogingen massaal op de komkommer af komen 🙂

mijn slakken hebben geen eens de kans om er op te komen..
de ancitrussen die jagen alles en iedereen weg.. en de garnalen pakken de zwevende stukjes 😀

Je kan natuurlijk ook op verschillende plekken stukjes komkommer plaatsen.Of probeer eens andere groente, sperziebonen vinden ze bij mij ook lekker.

Sperziebonen, spruitjes, wortel..... op alles komen slakken af. Broccoli ook.

doperwten, bloemkool, en wat je ook goed kan doen als het er echt veel teveel worden: Maak een slakkenvalletje..

Pak een tiktakdoosje, liefst die van het grotere formaat, doe het deksel open en gooi er wat grind in zodat het bakje op de bodem blijft liggen. bind er een visdraadje aan zodat je hem makkelijk en snel er weer uit kan takelen, Doe er dan wat visvoer in (liefst die van het stevige soort.. dat het niet het bakje uit kan spoelen)
Dan voordat het licht uitgaat, doe je dit bakje erin en hou het dekseltje open!!

De visjes kunnen er dan als het goed is niet in.. zowel is dat ook niet heel erg, je voer is dan alleen weg xD MAARRRR je slakken gaan daar dan ook in zitten.
net voordat het licht aangaat de volgende dag, til je het bakje eruit en alles wat erin zit, zit gevangen in je zelfgemaakte perfect werkende slakkenval!! 😀

En omdat de slakken gewend zijn aan het visvoer, zul je ze hiermee een stuk sneller vangen dan met de komkommer 😉
Slakjes doe je weg, verkoop ze, knijp ze fijn als visvoer of voer ze aan de kat, weet ik het.. probleem opgelost@ 😀

Duurde bij mij ook even voor ze op de komkommer af kwamen. Maar hoe ranziger de komkommer hoe interesaner ze het vinden.
Dus gewoon even wachter werkt ook prima. 🙂

Over de sperziebonen, spruitjes en broccoli..... hebben we het dan over rauw?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan