Wat is er nieuw

Komkommertijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bertus †
  • Startdatum Startdatum
B

Bertus †

Guest
Zo,vandaag even naar de Markt geweest,komkommertijd,he.

2 voor 1,75 ,middelmaat.
2 voor 1,50 middel.

Stuk door gelopen, 2 voor 1 euro, maatje 40 cm.
Wat??? geef er maar 2, nee, 4, zei Corry.
Nee, doe maar 6. voor 3 euro!!!
Zo, zegt die vrouw, is gezond.
Ja, voor de vissen,en de hond.

Verbaasd! vissen?? Ja ,bodemvissen ,in aquarium.
O, Lusten ze dat dan?
Wij ook vissen,nooit gedaan.

Aan haar uitgelegd,hoe of wat.
Mooi ,zegt ze, hier, neem nog 2 mee.
Voor de uitleg.
KOELKAST VOL.

Toch lekker sappig ,hoor,komkomer.

Komkommer is inderdaad best lekker. Wat ik me afvraag, halen de vissen er wel voedingsstoffen uit? Komkommer bestaat voor meer dan 90% uit water, het lijkt me niet heel erg voedzaam.

Afgezien,wat ze er uit halen.
Ze zijn er bezeten op.
Ligt er niets meer,ZIE je zoeken.
Hier lag het,nou dan maar wachten.

Is niet het enigste,hoor.
Ook de Malawi, en de zoenvissen,schapen er aan af.

komkommers schijnen idd ook voor ons erg gezond te zijn, ik dacht ook alleen maar water. Mijn vissen eten het niet.... Echter ik bewaar ze nooit in de koelkast, drogen ze van uit....

Goldie83 zei:
Echter ik bewaar ze nooit in de koelkast, drogen ze van uit....

Ik bewaar de komkommers altijd in de koelkast, gaat enorm lang goed en drogen absoluut nooit uit. Heb je ze aangesneden gewoon even een stukje aluminiumfolie of huishoudfolie eromheen doen en you're good to go.

Voedingscentrum raadt bewaren buiten de koelkast aan: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ommer.aspx

Ludger zei:
Komkommer bestaat voor meer dan 90% uit water, het lijkt me niet heel erg voedzaam.
Het lichaam van een mens voor bestaat ook voor een groot gedeelte uit water, water is �berhaupt een belangrijke bouwstof voor alle leven, dus dat percentage zegt mij niet zoveel.

~ Ivo

Ivo, bedankt voor de tip!!!!
Had ze altijd in de koelkast.
Dan nu in een andere Koele kast! :daisy:

Black_mollie zei:
Goldie83 zei:

Ik bewaar de komkommers altijd in de koelkast, gaat enorm lang goed en drogen absoluut nooit uit. Heb je ze aangesneden gewoon even een stukje aluminiumfolie of huishoudfolie eromheen doen en you're good to go.

zoals gezegd wordt geadviseerd om ze buiten de koelkast te bewaren en ik vind ze dan ook veel lekkerder dan uit de koelkast....

Goldie83 zei:
Black_mollie zei:
Goldie83 zei:

zoals gezegd wordt geadviseerd om ze buiten de koelkast te bewaren en ik vind ze dan ook veel lekkerder dan uit de koelkast....

JIj ook een knuffel,hoor.Renate. :daisy:
Jij zei het eerst.

haha dankje Bertus 😉 :z

Mascha&Ivo zei:
Voedingscentrum raadt bewaren buiten de koelkast aan: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ommer.aspx

Ludger zei:
Komkommer bestaat voor meer dan 90% uit water, het lijkt me niet heel erg voedzaam.
Het lichaam van een mens voor bestaat ook voor een groot gedeelte uit water, water is �berhaupt een belangrijke bouwstof voor alle leven, dus dat percentage zegt mij niet zoveel.

~ Ivo

Dat hoef je mij niet te vertellen hoor :book: 😎

Goldie83 zei:
Black_mollie zei:
Goldie83 zei:

Is met tomaten ook zo, vind ik. Dan smaken ze lekkerder (en ik vind de tomaten uit de winkel sowieso niet zo lekker).

Gewone tomaten uit de winkel zijn alleen goed voor pastasaus, maar cherrytomaatjes vind ik wel erg smakelijk.

Ludger zei:
Mascha&Ivo zei:

Ludger zei:

~ Ivo

Dat hoef je mij niet te vertellen hoor :book: 😎

WE zijn al zo waterig. 😉

En, let op.
Komkommers bij Lidl, nu 0,25 euro ct.
Heb er nu 8 liggen.

Plus 2 zakken mosselen. en 3 potten spruiten 1 euro bij D*rk.!!!! voorheen B8s v. *Eiden

een kwart cent?! 😀

ongeveer.hahahaha
Weer bewerkt!! :daisy:

zooo goedkope komkommers

Heul goedkoop.
Kan je nog eens een komkommer eten.
En Boris ook, is er bezeten van.
Binnenkort zijn ze zo goedkoop,gaan ze weer door draaien.

Sneu voor de telers.. maar prettig voor ons, wij eten hier makkelijk 10 komkommers per week, bijna dagelijks ga ik er met de racefiets op uit en gaat er een halve komkommer in m'n rugzak, en de kinderen eten komkommer alsof het ijsjes zijn 😉

@Botia: Je profielfoto is niet zichtbaar 😉

Ik vraag me af wat die komkommers doen inkoop. Als ze weggaan bij de Aldi voor 19 cent zal de inkoop rond de 4-6 cent zijn.

Voor de telers is het gewoon dramatisch. Voor de consument op slot ook, want hoe lager de prijzen hoe meer telers falliet gaan. Hoe hoger de prijzen oplopen van de bedrijven die het nog wel aankunnen. kwestie van vraag en aanbod.

Ik heb een oom die bloemkool teelde en die heeft meermaals gehad dat er afhalen duurder zou worden dan alles kapot frezen. De veilingprijs was toen 20/25 cent en ze hadden bijelkaar al rond de 23 cent per plantje (inkoop plantje, personeel, machine's en bestrijdingsmiddelen) gekost en dan is er afhalen gewoon te duur (personeel, machinekosten). Dus toen werden er 40.000 omgefreest.

Botia zei:
Ik heb een oom die bloemkool teelde en die heeft meermaals gehad dat er afhalen duurder zou worden dan alles kapot frezen. De veilingprijs was toen 20/25 cent en ze hadden bijelkaar al rond de 23 cent per plantje (inkoop plantje, personeel, machine's en bestrijdingsmiddelen) gekost en dan is er afhalen gewoon te duur (personeel, machinekosten). Dus toen werden er 40.000 omgefreest.

Lijkt mij dan een gevalletje 'verkopen aan huis'. Bloemkolen te koop voor 75 cent, wel zelf plukken. Da's dan toch weer 40000 x 50 cent winst =D

Amarantha zei:
Botia zei:

Lijkt mij dan een gevalletje 'verkopen aan huis'. Bloemkolen te koop voor 75 cent, wel zelf plukken. Da's dan toch weer 40000 x 50 cent winst =D
Niet als je 7km verderop woont en de kool in de polder staat langs een weg waar weinig verkeer voorbij komt. Hij verkocht toen wel wat hij gesneden had, aan huis maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Gelijk maar even wat komkommer in de bak gedaan, goed :!
De garnaaltjes zijn er dol op :iloveyou:

Bertus zei:
Botia zei:
Bertus ik zag net een Advertentie Komkommers bij de Aldi nu 19 cent!

Maar dit is natuurlijk niet goed voor de telers. http://www.gfactueel.nl/Glas/Achtergron ... -1532545W/

Ja, heb ze al weer.

Nog even ,gaan ze op de stort.
Of de minimumprijs. niks.

Net zoals enkele jaren geleden met die EHEC bacterie, dachten ze immers dat het in de komkommers zat. Op het nieuws zag je doen bergen komkommers welke allemaal weg waren gegooid.

Inderdaad.
De telers gingen er onder door.
Of vies spelletje gespeeld?

Telen ze de komkommers in het buitenland of in Nederland?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan