Kommetjes kommetje (Kommetje)


Denken jullie dat ik er later wat ringbandsnoekjes bij kan doen? En wat hebben deze voor soort omgeving nodig? Ik weet dat ze boven in zwemmen vooral. Maar zag bij de dierenwinkel dat ze levend voer eten? Niks anders?
 
Geen ervaring met het houden ervan of voer, maar dat komt omdat ze bij mij afvielen omdat ze goed kunnen springen. Heeft de nieuwe bak wel een deksel?
 

Hier staat dat het moet kunnen en de snoekjes zitten veelal wel bovenin.

Het is ook een alleseter als ik het zo lees.
In de aquarium winkel zeiden ze dat het samen met garnalen kon. Maar nam ze niet heel serieus nadat ze zeiden dat ik de vissen er meteen in kon plompen als ik er maar een fles opstartbacterien bij gooide.

Toen ik zei dat ik best geduld had keek ze niet blij. Ik dacht laat maar en ben weer gegaan.
 
In de aquarium winkel zeiden ze dat het samen met garnalen kon. Maar nam ze niet heel serieus nadat ze zeiden dat ik de vissen er meteen in kon plompen als ik er maar een fles opstartbacterien bij gooide.

Toen ik zei dat ik best geduld had keek ze niet blij. Ik dacht laat maar en ben weer gegaan.
Ongelofelijk zo’n advies. Je hebt het enige juiste gedaan. Omdraaien en gaan.
 
Ongelofelijk zo’n advies. Je hebt het enige juiste gedaan. Omdraaien en gaan.
Ik weet wel dat ik niet van vooraf aan hoef te beginnen omdat ik een filter heb wat goed vol zit met de juiste bacteriën. Zowel met spons als filterkamer met keramiek ringetjes.

Maar dan hebben die bacteriën in een fles denk ik geen enkele toegevoegde waarde. Gewoon wat geduld een week of twee en even paar keer testen is denk ik de oplossing. Als ik het eenmaal in elkaar heb gezet allemaal. Denk geen fles bacteriën nodig.
 
Kwaad kan het niet maar nodig is denk ik ook sterk uitgedrukt. Even zuinig voeren en inderdaad de waterwaarden goed monitoren.
 
Kwaad kan het niet maar nodig is denk ik ook sterk uitgedrukt. Even zuinig voeren en inderdaad de waterwaarden goed monitoren.
Er valt ook niks te voeren eigenlijk… Er zitten alleen nog drie achtergebleven baby vuurtjes in…. Jammer dat ik die niet zag want ik wil straks gele…
 

Terug
Bovenaan