Wat is er nieuw

Kool vervangen in aqua flow 100

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
M

Minizen

Guest
Ik heb vanavond m'n nieuwe qubie 40 binnengekregen en daar zit standaard een SF aqua flow 100 bij.

Nu is de spons in de cassette uitgehold en daar hebbel ze kool ingestopt.
De kool gaat er natuurlijk uit maar zou het nut hebben als ik het gat opvul met keramische bolletjes uit m'n buitenfilter van een andere bak of kan ik het beter opvullen met witte filterwatten?
 
Dat heeft zeker wel nut, kool is eigenlijk ook niet nodig, enkel wanneer je bepaald stoffen uit het aquarium wilt filteren. Dus het opvullen met keramische bolletje is een goed idee, daar kunnen bacteri�n goed op nestelen.
 
Dat gat in de spons is zo minimaal klein, dat het opvullen ervan met keramische bollen niet heel veel effect heeft denk ik, aangezien je die filters altijd goed schoon moet maken en er zo dus toch geen bacterien cultuur kan ontwikkelen in die spons. Ik doe er altijd een klein plukje witte filterwatten in en met schoonmaken zorg ik ervoor dat ook dat plukje extra goed schoongemaakt wordt en dan is het klaar..
 
Je kunt natuurlijk ook gewoon die spons weg gooien en hem opvullen met een mooi filter materiaal. Ik heb er ook eentje en hem gevuld met 1/4 grof schuim, 1/4 fijn schuim, laagje watten, en dan 1/2 siporax mini. Werkt fantastisch. Koste me eenmalig �15 maar ik denk dat ik genoeg heb voor 20 filters..
 
Ik heb filtermateriaal hier liggen dus als het werkt ookal is het zo klein ga ik het gewoon proberen
 
Ik vind zelf de superfish filtertjes reuze onbetrouwbaar en gebruik ze nooit meer in m'n bakjes.
 
Seabait zei:
Ik vind zelf de superfish filtertjes reuze onbetrouwbaar en gebruik ze nooit meer in m'n bakjes.

En de reden hiervan is?? Falen ze, krijgen ze te maken met storing, zijn ze snel kapot?
 
Black_mollie zei:
Seabait zei:
Ik vind zelf de superfish filtertjes reuze onbetrouwbaar en gebruik ze nooit meer in m'n bakjes.

En de reden hiervan is?? Falen ze, krijgen ze te maken met storing, zijn ze snel kapot?

Klopt,en er kunnen kleine garnalen door het gaatje waar de stroomkabel in het filter gaat kruipen.
 
Geen last van. Die van mij hoor ik bijna niet (staat op de slaapkamer). Probleem van de garnaaltjes ken ik wel ja. Dat ze daar naar binnen gaan is geen probleem, ze komen er vanzelf weer uit, maar helaas kunnen ze vanaf daar ook bij de schroef komen via twee kleine gaatjes. Ik heb dit opgelost door deze gaatjes dicht te lijmen. (Geld trouwens ook voor de onderkant! Zelfde probleem).
 
Ik heb hem nu twee dagen draaien en het ding maakt echt herrie! Heb al gegoogled en vele dingen geprobeerd wat bij anderen wel werkte maar hij ratelt nog steeds!
Over die opening bij de kabel had ik gelezen maar iemand had ook de oplossing om het dicht te kitten of een stukje spons in duwen dus dat is wel op te lossen.

Maar als het ding zo blijft ratelen gaat ie snel vervangen worden!
 
Zo'n hoekfilter van Dennerle nemen en je weet niet wat je meemaakt! 😉
 
Is die stil? En geen garnalen killer?
 
Hij is alleen wel groot zeg! Ik zou de xl moeten hebben dan...
 
Beter van wel idd want de normale is op het randje voor jouw bak.
 
Ik heb de aquaflow 100 en die opening van het draad dichtgestopt met een plukje filterwatten. Nergens geen problemen mee! Hij is stil en de jonge garnaaltjes leven naar mijn idee allemaal nog..
 
Was die van jou gelijk stil toen je hem aanzette?
 
Ja, goed onder water dompelen zodat alle lucht eruit kan, en dan aanzetten. Ik heb er 3 aanstaan op mijn slaapkamer en ik hoor ze niet🙂
 
Je zou ook voor een sponsfilter kunnen gaan, die zijn echt 100% veilig voor garnalen. Alleen zul je dan ook wel wat geluid horen door de belletjes lucht, het borrelt dan een beetje.
 
Niet te vergeten het geluid (flink gebrom als je pech hebt) van de membraam pomp..
 
Black_mollie zei:
Niet te vergeten het geluid (flink gebrom als je pech hebt) van de membraam pomp..

Dat is enkel een kwestie van een goede luchtpomp uitzoeken, ik heb zelf goede ervaring met een Ferplast luchtpompje. Deze was erg stil.
 
Daar geef ik je gelijk in. Het koste mij 3 merken voordat ik een redelijk stille had gevonden.
Ik heb hem vervolgens aan de muur gehangen met sponsviltje eronder en nu hoor je hem bijna niet meer 🙂

Maar al die andere trilde je je bed uit xD
 
Ik heb de aquaflow nu redelijk stil gekregen door hem uit elkaar te halen onder water terwijl hij aanstond en de lucht er uit te schudden en daarna weer onder water in elkaar.

Ga het eerst zo proberen!

Mocht dit toch niets zijn ga ik kijken voor een sponsfilter
 
Misschien ben ik mis maar volgens mij zit er niks van een afdekplaatje boven de Qubie en in combinatie met een sponsfilter krijg je dan wel last van water wat door de springende luchtbellen van het sponsfilter rond de bak.
Dat lijkt niet echt een probleem maar kan je uit ervaring vertellen dat dit zo stiekem aardig wat is wat naast de bak komt.
 
Dit heb je mis :wink: er zit wel een afdekplaat op.
Zal de laptop er even bij pakken dan kan ik foto's plaatsen
 
Haha ok gelukkig,foto mag altijd natuurlijk maar ik geloof je hoor! 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan