Wat is er nieuw

koperzalm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreS
  • Startdatum Startdatum
A

AndreS

Guest
Ik heb 2 visjes moeten opvangen van mijn dochter.
Wat tekening en vorm lijken ze op koperzalm alleen is de kleur zilver ipv roodgoud achtig.

Is dit een variant van koperzalmen of gewoon een kleurafwijking?

Zijn er nog zaken waar op gelet moet worden?

Ik heb helaas nog geen foto kunnen maken omdat ze steeds van links naar rechts door de bak schieten.

Een foto helpt hier wel denk ik.
Als ze echt te lastig te fotograferen zijn misschien een filmpje?
Op dit moment kan ik er je niks wijzer over maken.

Vrouwtjes koperzalmen zijn zilver ipv koperkleurig. Ik snap niet dat je goud zegt want ze heten niet voor niets KOPERzalm. 😛

Boven vrouw, onder man
A8VpZYY5QfzvZfpLQ4aR8Ox5ywoCAimg.jpeg

Botia zei:
Vrouwtjes koperzalmen zijn zilver ipv koperkleurig. Ik snap niet dat je goud zegt want ze heten niet voor niets KOPERzalm. 😛

Roodgoud klinkt duurder dan koper 😛

Maar dat zijn inderdaad de vissen die ik heb moeten opvangen.

Ze zouden in haar bakje de andere vissen lastig vallen, ik vermoed omdat het slechts een 20 liter bakje is waar al de nodige andere bewoners in zitten wat in mijn 380 liter bak gaat alles prima, ze zwemmen gewoon met de guppen en danio's mee, zelfs de neon tetra's worden gewoon met rust gelaten.

Zijn het toevallig geen goudtetra's Andre.
Die lijken op de kopertetra maar zijn meer zilverkleurig (gekweekte exemplaren).

Wel leuke visjes zijn het, alleen wel erg druk. Wat wel leuk is dat ze schijn gevechten houden, best een leuk gezicht.

AadMec zei:
Zijn het toevallig geen goudtetra's Andre.
Die lijken op de kopertetra maar zijn meer zilverkleurig (gekweekte exemplaren).

Als ik de foto's van goudtetra's en vrouwelijke koperzalmen vergelijk is het toch waarschijnlijker dat het koperzalmen zijn omdat op de foto's van de goudtetra's de zwatre vlak niet zo strak is als de vissen in kwestie en de vorm ook slanker is, de vissen in kwestie hebben een duidelijk buikje vergelijkbaar met de foto van de vrouwelijke koperzalm.

Ludger zei:
Wel leuke visjes zijn het, alleen wel erg druk. Wat wel leuk is dat ze schijn gevechten houden, best een leuk gezicht.
Zijn 2 visjes eigenlijk wel genoeg? ik las ergens dat het school vissen zijn en 6 eigenlijk beter is.
Of maakt dat in een gezelschap aquarium eigenlijk niet zo veel uit?

AndreS zei:
Botia zei:

Roodgoud klinkt duurder dan koper 😛

Maar dat zijn inderdaad de vissen die ik heb moeten opvangen.

Ze zouden in haar bakje de andere vissen lastig vallen, ik vermoed omdat het slechts een 20 liter bakje is waar al de nodige andere bewoners in zitten wat in mijn 380 liter bak gaat alles prima, ze zwemmen gewoon met de guppen en danio's mee, zelfs de neon tetra's worden gewoon met rust gelaten.
Daar heb je gelijk in. 😉

Koperzalmen hebben idd de ruimte nodig en in een 40liter bakje kunnen weinig vissoorten. Net aan misschien 5% van alle siervissen in de handel.

Heb op het moment nog 3 overgebleven koperzalmen. De andere van de school zijn overleden. Vorige week is de 4e die ik nog had overleden omdat ze onderling hebben gevochten. Inmiddels zit het dominante mannetje te vechten met het ander mannetje om het overgebleven vrouwtje. Ook zit hetzelfde mannetje achter alle andere vissen aan.(voornamelijk mijn chinese danio's) Ze zitten in een 80cm bak (100L) maar zijn dus toch best agressief.. Zijn verder prachtige dieren en heb er ook geen spijt van dat ik ze 4 jaar geleden heb gekocht. Alleen nu zitten ze wel erg veel achter de andere aan. Ik denk omdat er nog maar 1 vrouwtje is met verder mannetjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan