Wat is er nieuw

Koppel maanvissen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blackscars
  • Startdatum Startdatum
B

Blackscars

Guest
Wij hebben dit prachtkoppel maanvissen gekocht. Eigenaar dierenwinkel stond erop alleen gaan ze niet weg alleen samen. Het is prachtig om te zien hoe die samen door de bak gaan.

Nou word het mannetje (vermoed het mannetje gezien zijn grote 😉 ) wel vaker lastig gevallen door 1 van de guppen. Vraag me af waarom de gup dit doet. Maanvis draait zich dan vaak de rug toe of zwemt weg.

Oh en iemand idee of dit een ander soort is?? Deze kleur kon ik nog niet.

360.jpg

360.jpg

Mooie vissen, maar de bodem....... :S 😉.

Dat krijg je met Kids in huis. Hij mocht de stenen uitzoeken 😉 ach die vissen kijken er niet van op

Haha, ik neem daarom de kids niet mee bij het uitzoeken en m'n vrouw ook niet 😉

Deze maanvissen zijn allebei van dezelfde soort: Pterophyllum scalare. Hiervan zijn al jarenlang verschillende kruisingen op de markt gebracht die verkocht worden onder de naam " Maanvismix". Een massaproduct waarbij nauwelijks wordt gelet op kwaliteit.

Er staat veel informatie over het houden van maanvissen op dit forum.
Het begint met een aquarium van flinke afmetingen ( bv 120x40x50) omdat er anders zeker problemen komen .

Hobbygroet,
Jos Hut

Mag ik even vragen wat de maten van je bak zijn?

waarom wil je nu weten hoe groot het aquarium is, als je in een ander topic al geconcludeert hebt dat het foute boel is?!?! :juggle:

Had ik inderdaad al gedaan, maar ik zou ook gewoon even de bakmaten willen weten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan