Wat is er nieuw

Koppel Microgeophagus Altispinosa

mastertaga

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Hallo iedereen,

Ben voor het eerst aan een koppeltje Bolivian Rams begonnen, nadat ik wel verschillende Apisto's en Ramirezi heb gehad.

Ik weet dat het vrij moeilijk te zien is bij de Altis welk geslacht deze vis heeft. Heb in de winkel zitten staren naar de vinnetjes en legbuis, en ik hoop nu dus een koppeltje uitgezocht te hebben.

Sinds gisteren zwemmen de 2 onafscheidelijk door de bak, alleen bij het voederen tolereerde de grootste de kleinste niet. Toen het eten op was had de kleinste wel gegeten maar duidelijk minder. Daarna was het trouwens gewoon weer koek en ei, ook vandaag zijn ze onafscheidelijk.

2 vragen:

- dat ze samen optrekken, wat zegt dat mogelijk over de geslachten van de vissen? Zouden 2 vrouwtjes of 2 mannetjes ook zo bij elkaar blijven? Is het te vroeg om de stellen dat het waarschijnlijk een mannetje en vrouwtje zijn?

- waar moet op letten bij het voeren, welke tips kunnen jullie me geven?

Bij mij trokken ze ook in het begin samen op. Nu niet meer. Je ziet het vaak aan de rug en staartvin. De man heeft langere stralen daar aan. Maar is vaak lastig te zien als ze kleiner zijn

Was het bij jou wel een stelletje uiteindelijk?

Ze zijn nog te jong om het aan de vinstralen te zien. Maar mij is verteld dat je het eigenlijk alleen aan de legbuis/geslacht man kunt zien. De vrouw heeft meer een uitstulpsel en bij de man staat het 'dingetje' meer naar achter. Klopt dit?

Is sowieso moeilijk te zien. Bij mij denk ik zelf 2 mannen. Maar van 1 weet ik het zeker. Denk dat je geduld moet hebben haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan