Wat is er nieuw

Koppeltje antennebaarsjes?

Jilly

Active member
Lid geworden
12 augustus 2014
Vanmiddag de dierenwinkel gebeld met de vraag of deze een koppeltje antennebaarsjes had. Het antwoord daarop was ja. Na enige tijd te hebben uitgezocht wat volgens hun het mannetje en het vrouwtje waren heb ik toch nog mijn twijfels of wij wel degelijk een man en een vrouw hebben meegenomen.

Q2Iosu3Glrn-P40R_17Nx1LI_GoYwSvN.jpeg

Ik heb het idee dat het twee mannen zijn, maar vind het moeilijk in te schatten... Wat zeggen jullie?

Ben geen expert,maar de rechtse lijkt mij een vrouwtje zo aan de rose verkleuring te zien en aan de opgezwollen plek waar de legbuis zit.

Is trouwens nog afwachten of het echt een koppeltje is want bij deze vissen is het niet altijd zo dat een man en vrouw perse een koppel vormt.

Jazeker dit zijn een mannetje en een vrouwtje 🙂

Gelukkig! Nu nog hopen dat ze elkaar een beetje lief vinden, in de zak zaten ze elkaar flink te pesten. Nu in het aquarium blijven ze niet bepaalt in elkaars buurt 😛

Ja dat hoop ik ook voor je 😉

Zoals John al zei hoeft het niet altijd een koppel te worden, het is even afwachten 🙂

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord!

Ik zou toch graag nog wat foto's willen zien. Niet omdat ik er op dit moment anders over denk, maar wel omdat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.

De rechtse heeft een wat ingevallen buikje lijkt en in combinatie met de hoek van de foto zou het dan zomaar kunnen dat wat de legbuis lijkt dat niet is. Ook lijk je exemplaren te pakken van een kweekstrain die niet meer zo natuurgetrouw is (o.a. te zien aan het vele zwart) en daarvan weten we nu eenmaal dat er kenmerken van vrouwen bij mannen te zien zijn en andersom.

~ Ivo

Zijn die zwarte vlekken niet meer van de stress dan?

Die op het tweede deel van het lijf zijn stemmingsgerelateerd ja.
Waar het me om ging is wat meer zwart op het voorste deel van het lijfje, plus veel zwart op de rugvin.
Eigenlijk hoort er maar 1 vlekje continu aanwezig te zijn op het lijfje en dan nog hoogstens ietsje pietsje dat vanaf de voorste vinstralen van de rugvin doorloopt.

Zie onze man als vergelijkingsmateriaal: http://i1358.photobucket.com/albums/q78 ... 62c958.jpg
(en vergeleken met zoals ze door Moeder Natuur ooit gemaakt zijn heeft zelfs die te veel zwart)

Edit: vond net nog een goed voorbeeld:
http://i281.photobucket.com/albums/kk20 ... 6Small.jpg

~ Ivo

Ohja, ik zie het.
Jeetje...

Ben toch al geen ramirezi fan meer. Ze hebben prachtige kleuren, maar zijn zo gevoelig en ontzettend fel...

Vermoed ook man en vrouw alleen door het rozige buikje van de vis rechts.
De linkse vis heeft weer meer een kuif wat zou duiden op een mannetje.
Zou ze in ieder geval goed voeren want ze zijn erg mager maar met levend en diepvries voer moet dit wel goed komen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan