Koppeltje tropische visjes benaming vergeten.


dnh300

Member
Lid geworden
13 oktober 2020
Berichten
18
Leeftijd
21
Hallo! Ik heb een leuk koppeltje tropische visjes in mijn aquarium. Maar ik kom toch niet op de naam. Iemand vroeg pas welke soort het was en ik wist het gewoon niet meer. Ik heb online en in mijn tropische vissen boek gezocht maar ik kan er maar niet opkomen. Ik ben zelfs nog langs de dierenwinkel in mijn buurt geweest maar ook die hadden geen idee. De visjes komen van een aquarium speciaal zaak niet zo bij mij in de buurt dus even langs gaan gaat ook niet. Misschien dat jullie het weten!
BB757C82-AC47-4768-B9CD-346D2994CBFA.jpeg

Wat informatie over het visje: Ze worden per twee verkocht (mannetje en vrouwtje) en ze zwemmen graag door allerlij krappe holletjes heen.
 

Tateurndina ocellicauda

Heel erg bedankt voor je reactie! Fijne avond. Ps, weet je misschien ook hoe ik dit topic sluit?
 
Wat jij hebt zwemmen zijn Tateumdina ocellicauda, uit Papua New Guinea zijn vrij gemakkelijk te houden, PH rond 7 temp 22-26 ideaal 24,5 *C. Vrouwtje krijgt tegen de tijd dat ze eieren moet leggen een zeer heldergele buikpartij. Het zijn grondeltjes en verblijven heel graag in holletjes. Voeren met (diepvries) larven en af en toe tubifex (Levend.)
Als je ze goed verzorgt, kunnen ze jaren oud worden. Heel vreedzaam, maar wel gevoelig voor nitriet!! Plaats hier geen erg drukke visjes bij. Ze worden maximaal 7 cm groot.
 
Wat jij hebt zwemmen zijn Tateumdina ocellicauda, uit Papua New Guinea zijn vrij gemakkelijk te houden, PH rond 7 temp 22-26 ideaal 24,5 *C. Vrouwtje krijgt tegen de tijd dat ze eieren moet leggen een zeer heldergele buikpartij. Het zijn grondeltjes en verblijven heel graag in holletjes. Voeren met (diepvries) larven en af en toe tubifex (Levend.)
Als je ze goed verzorgt, kunnen ze jaren oud worden. Heel vreedzaam, maar wel gevoelig voor nitriet!! Plaats hier geen erg drukke visjes bij. Ze worden maximaal 7 cm groot.
Leuk! Bedankt voor je extra info! Fijne avond.
 

Terug
Bovenaan