Wat is er nieuw

Koraal Platy,.. gevoelig voor stip?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Ik heb vernomen dat de Koraal Platy erg gevoelig kan zijn voor witte stip en andere ziektes.

Is dat zo?

Ook zouden ze in een nieuwe omgeving gaan schuren tegen stenen ed.

Heb ik gelezen op internet en gehoord van andere mensen.

Ik heb ze zelf gehad, tot nu toe nog maar 1 x meegemaakt en geen enkele platy is hieraan doodgegaan bij mij. Als je snel genoeg bent en behandeld met esha exit is er meestal niets aan de hand.

Corydorasfan zei:
Ik heb ze zelf gehad, tot nu toe nog maar 1 x meegemaakt en geen enkele platy is hieraan doodgegaan bij mij. Als je snel genoeg bent en behandeld met esha exit is er meestal niets aan de hand.

Iemand vertelde mij dat zijn Platy's de eerste dagen goed rondzwommen, maar ineens samen geknepen staartvinnen kregen en zo nu en dan op de bodem gingen liggen.
Of tegen het filter aan ( aanzuig intern filter).

Het zijn dus geen zwakke beestjes?

Naar mijn idee zijn ze niet zwak, bij teveel stress en in een verkeerde bak kunnen ze natuurlijk altijd doodgaan. Als jij je bestand hier op aquaforum laat checken is er niets aan de hand 😉

Annie zei:
Iemand vertelde mij dat zijn Platy's de eerste dagen goed rondzwommen, maar ineens samen geknepen staartvinnen kregen en zo nu en dan op de bodem gingen liggen.
Weet je ook of hoe die iemand ze verzorgde en huisvestte? Met andere woorden: was dat op de juiste manier?

Claimen dat bepaalde soortjes 'zwak' zijn kunnen we namelijk allemaal wel en zoiets hebben we allemaal ook wel eens gehoord. Maar ga je je dan verdiepen dan blijkt soms dat veel mensen de dieren totaal verkeerd huisvesten (bijv. uit onwetendheid over de eisen) en dus ten onrechte met de vinger wijzen...

~ Ivo

Na 25 jaar ervaring met deze visjes kan ik stellen dat ze absoluut niet zwak zijn.

Ze wensen wel een plantaardige vlok zoals bv een Guppyvoeder wat je een paar x per week met gewone vlokken erbij kan voeren.

Ook wensen veel soorten waaronder deze 2/3x per week wat diepvries of levend voer.

Mascha&Ivo zei:
Annie zei:
Weet je ook of hoe die iemand ze verzorgde en huisvestte? Met andere woorden: was dat op de juiste manier?

Claimen dat bepaalde soortjes 'zwak' zijn kunnen we namelijk allemaal wel en zoiets hebben we allemaal ook wel eens gehoord. Maar ga je je dan verdiepen dan blijkt soms dat veel mensen de dieren totaal verkeerd huisvesten (bijv. uit onwetendheid over de eisen) en dus ten onrechte met de vinger wijzen...

~ Ivo

De bak was niet goed ingedraaid, ik meende een kleine week.
Wel werd er elke keer water ververst.
Er werd gebruik gemaakt van Easy Carbo.
Qua plantenvoeding werd er ook maar wat gedaan en de verwarming stond rond de 25 graden.

Visjes werden niet overgewend, althans niet goed.
Even 15 minuten in het zakje en meteen los laten.

Bak was een Rio 180.

Ik zeg ook zeer zeker niet dat ze zwak zijn hoor,.... maar door verhalen van anderen ga je wel soms denken of het nu echt zo is of niet.

Botia zei:
Na 25 jaar ervaring met deze visjes kan ik stellen dat ze absoluut niet zwak zijn.

Ze wensen wel een plantaardige vlok zoals bv een Guppyvoeder wat je een paar x per week met gewone vlokken erbij kan voeren.

Ook wensen veel soorten waaronder deze 2/3x per week wat diepvries of levend voer.

Hebben ze genoeg aan Guppy voer, Tropisch granulaat en JBL Novofect?

En daarnaast diepvriesvoer : Rode Muggenlarven en ,.....??
Welke soorten diepvriesvoer verder?

25 graden is te warm. 22 graden is warm zat.

Dat is prima voedsel en wat betreft diepvriesvoer kan je het beste gewoon zo'n tropicalmix kopen. Daar zitten blokjes in met verschillende soorten voedseldieren. Rode,zwarte en witte muggenlarven. Pekelkreeftjes en watervlooien.

Wel even ontdooien in een fijnmazig netje onder de lauwe kraan.

JmdHlI24WjOoV1xmA97ZqgMWH5gEV-Pl.jpeg

Botia zei:
25 graden is te warm. 22 graden is warm zat.

Dat is prima voedsel en wat betreft diepvriesvoer kan je het beste gewoon zo'n tropicalmix kopen. Daar zitten blokjes in met verschillende soorten voedseldieren. Rode,zwarte en witte muggenlarven. Pekelkreeftjes en watervlooien.

Wel even ontdooien in een fijnmazig netje onder de lauwe kraan.

HppxrYQtrDHzwfdJZPvUBj4guFBNwG9Y.jpeg

Dan kan ik de eerste keer beter een klein beetje doen en zo kom ik er dan vanzelf achter welke soorten/smaken ze het lekkerste vinden wat diepvriesvoer betreft?

Ja, die lusten alles even graag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan