Wat is er nieuw

Kosten Co2?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Ik ben dus aan het nadenken over een Co2 setje omdat dit handiger en (volgens mij) ook beter is als easy carbo.
Ook mag mijn Ph best iets naar beneden.

Maar welke kosten komen er nu nog allemaal bij buiten de Co2 set?
Zijn er mensen die me wat meer kunnen vertellen of toevallig wat goede artikeltjes hebben?
 
Ik heb zo'n setje van colombo, 95 gram. Kosten vallen heel erg mee. Je hebt alleen een andere diffuser of atomizer nodig, en dan natuurlijk eens in de zoveel tijd een tankje. Ik doe er toch zeker een paar maanden mee.

Als je iets meer te investeren heb zou ik wel voor een wat grotere set gaan. Die hebben over het algemeen een wat beter naaldventiel enzo. Die kun je ook laten navullen in plaats van dat je een heel nieuw tankje nodig hebt. Maar daarvoor moet me even de reactie van andere afwachten.

Wil je het direct toedienen in het aquarium, of liever via je externe pomp?
 
GewoonJoey zei:
Maar welke kosten komen er nu nog allemaal bij buiten de Co2 set?

Dat is makkelijk , enkel het hervullen van je flessen buiten de co2 set (bij een "set" reken ik de diffusor of reactor erbij)
Dat kan wel aardig oplopen trouwens , echt goedkoop vind ik het niet voor wat het maar is .

Mocht je met pH- controller werken moet je in gedachte houden dat de electrode het een keer begeeft en vervangen moet worden .
Ook ijkvloeistoffen zul je moeten aanschaffen (hier zijn goedkopere alternatieven voor dan in een aquariumwinkel)
Op zich heb je de controller niet perse nodig .
Je kan het ook prima op een klok laten lopen .
 
Ligt er eigenlijk dus aan hoever je er mee wilt gaan ;-)
 
Hoeft allemaal niet zo spectaculair te zijn.
Als de set doet wat hij moet doen dat is zat.
Hoeft geen ph controller op of wat dan ook.
Dit kan later ook altijd nog neem ik aan?

Gaat trouwens om een bakje van 180L.
Wat zouden dan goeie flessen zijn en wat zijn de kosten ervan?
 
Tja, zo'n setje van sera, jbl of dennerle kost al snel +�200. En dan moet je nog een magneetventiel (goedkoop op ebay te vinden, kan je evt een link sturen), en misschien is het mooi om zo'n inline atomizer er tussen te zetten. Dan heb je verder geen extra hardware in de bak nodig. Kan je ook op ebay vinden voor minder dan �20.
 
Stel ik zou een budget nemen van 200 euro?
Hoe ver zou ik daarmee komen ?
2de hands is ook een optie of men moet dit afraden.
Hoeft geen professionele set te zijn als hij maar doet waar hij voor bedoeld is.
 
Even uitgaand van deze set.
Een 500gr fles hoelang doe je daar +- mee en wat zijn dan de kosten voor het vullen? (Oftewel de belangrijke vraag van het topic)
 
Tja hoelang je er mee doet hangt mede af van hoeveel bellen je moet doseren.
Ik heb al mijn 4 sets via MP gekocht met flessen van min 1,5 liter incl magneetventiel en flipper of taifun. Geen was duurder dan 100 euro incl porto.
Ik heb in al die 3 jaar nog geen problemen met die sets gehad.
 
jessicapilon zei:
Tja hoelang je er mee doet hangt mede af van hoeveel bellen je moet doseren.
Ik heb al mijn 4 sets via MP gekocht met flessen van min 1,5 liter incl magneetventiel en flipper of taifun. Geen was duurder dan 100 euro incl porto.
Ik heb in al die 3 jaar nog geen problemen met die sets gehad.

Kijk dat klinkt aantrekkelijk.
Je hebt vast wel een redelijk beblant bakje van rond de 1 meter?
Hoeveel bellen heb je erop en hoelang doe je dan met je fles?
En wat zijn de kosten van je bijvullen?
 
Ik heb een fles van 1,5 liter daarop en doe er zo n 6 maanden mee.
Dan verlaag ik de ph van 7.8 naar 6.6 bij een kh van 5.
Ik doseer daar 120 bellen per minuut.

Ik laat het bijvullen bij AJAX Shupp Varel en daar betaal je tot 2 liter 10 euro excl BTW.
 
Mm dat valt dus allemaal wel mee.
Verwachte het vullen veel duurder.
Wat heb je er verder nog voor kosten bij?

En welke set of setjes raad je aan? Want geloof dat er erg veel verschil is?
 
Is maar net waar je woont , ik betaal voor een 2kg fles zeker 25 euro .
 
GewoonJoey zei:
Stel ik zou een budget nemen van 200 euro?
Hoe ver zou ik daarmee komen ?
2de hands is ook een optie of men moet dit afraden.
Hoeft geen professionele set te zijn als hij maar doet waar hij voor bedoeld is.

Ik zou dit adviseren:

http://www.us-aquaristikshop.com/co2-an ... g-set.html

Dit heb ik ook, via Ebay gekocht. Het is helemaal compleet, dus met computer, co2 fles, electrode etc.

Ben zeer tevreden met de set en het is een stuk goedkoper dan de merken die je in de winkel kunt vinden.

Misschien ook wat voor jou
 
Als ik voor 25 euro 6 maandjes voorruit kan dan vind ik het best.

En dat setje, is toch 260 euro.
Dan ga ik liever voor 2dehands.
Ben ook niet zo van de onbekende merken.

Als mensen tips hebben voor een goed setje wat doet wat het moet doen.
 
erwin2 zei:
Is maar net waar je woont , ik betaal voor een 2kg fles zeker 25 euro .

Ja dat klopt hoor. Ik heb geluk dat AJAX hier in de stad zit, maar er zijn er meer die voor dat geld je fles vullen.
Je moet als je co2 wilt aanschaffen even kijken via google waar je terecht kan of in ons topic met co2 vulstations in de sectie techniek.

Verder moet je eigenlijk wel een magneetventiel erbij hebben want anders moet jezelf om het aan en uitzetten denken van je set.
Zoals ik al zei zou ik eens op MP gaan kijken wat daar aangeboden wordt. Ik heb er meerdere malen goede ervaringen mee.
 
Heb er al 3 gevonden.
Ben van plan morgen even te bellen en te informeren.

Word waarschijnlijk toch een setje aangeschaft want elke dag easy carbo toevoegen word hem niet.
Denk dat het toch beter is om gewoon constant toe te voegen en nu word het wel eens vergeten.
Nu zal dat het probleem niet zijn maar met bijvoorbeeld vakanties is het wel handiger.

Hier even de setjes die ik had gevonden:
Merk weet ik niet
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
Setje van Sera
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
Even kijk of deze los verkocht word
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan