Wat is er nieuw

Kraanwater - België - Vlaams Brabant - Mechelen - Leuven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tommie1
  • Startdatum Startdatum
T

Tommie1

Guest
Zijn er nog aquariumliefhebbers uit België actief hier?
Ik weet dat er veel kalk in mijn kraantjeswater zit, maar had graag wat meer praktische waarden gekend ivm keuze van vissen en planten in mijn omgeving (noordkant Vlaams-Brabant - Mechelen Leuven).

Wat is de ph en de andere belangrijke waarden?

Kun je de waterwaarden achterhalen bij de waterleverancier want dan is het makkelijker om er iets over te zeggen. Voor planten zijn bv de no3 en de po4 ook erg belangrijk.

Liran heeft op vakantie te lang in de zon gezeten merk ik wel😉
ben weer aan vakantie toe.. hoe vind je die.

On Topic:

https://www.dewatergroep.be/nl-be/drinkwater/jouw-drinkwater
1566391949863.png

1566391984828.png

Kun je de waterwaarden achterhalen bij de waterleverancier want dan is het makkelijker om er iets over te zeggen. Voor planten zijn bv de no3 en de po4 ook erg belangrijk.

Ik heb het gevraagd, maar het enige antwoord dat ik krijg is dat alles binnen de normen ligt.
Ik zou het liever horen van iemand die in de buurt zit.
Maar ik zie dat @Cédric Vleminckx in Tienen woont, dus mogelijk is dat hetzelfde water.
@Ancistruz : heel erg bedankt. Alleen ph geven ze niet, en nu nog uitvlooien wat de KH is...

Ik heb het gevraagd, maar het enige antwoord dat ik krijg is dat alles binnen de normen ligt.
Ik zou het liever horen van iemand die in de buurt zit.
Maar ik zie dat @Cédric Vleminckx in Tienen woont, dus mogelijk is dat hetzelfde water.
@Ancistruz : heel erg bedankt. Alleen ph geven ze niet, en nu nog uitvlooien wat de KH is...
Je zou een druppeltest koffertje kunnen aanschaffen en zo je (kraan-)water meten.

Ik kom uit Leuven, heb hier ook niet zo direct de papieren liggen, maar heb ze hier wel ergens van de watermaatschappij. Wetende wel dat kh hier heel hoog is, gh zit rond de 15/16.
Goh ik raad cichliden aan 😛

Hier regio Tervuren zeer hard water, vroeger voor de waterverzachter hebben we 3x kunnen douchen en de thermostatische kraan (nieuwe) was al stuk :br:
Ik heb een Tanganyika bak dus geen probleem voor mij.

Hier regio Tervuren zeer hard water, vroeger voor de waterverzachter hebben we 3x kunnen douchen en de thermostatische kraan (nieuwe) was al stuk :br:
Ik heb een Tanganyika bak dus geen probleem voor mij.
Hoe vaak kunnen jullie, met gebruik van wasverzachter, nu douchen?
confused-smiley.png

Ik denk dat het bij mij dan nog mee valt. Hier hangt de thermostatische kraan er al 7 jaar zonder ingreep.

Herent bij Leuven hier.
KH 15
GH 34

IN Gent-Zuid Opgave Farys
Tot.Hardheid 20
PH7.8
Geleidbaarheid 498 Mµ

ik kom zelf uit brabant en me kraan water is 7.6ph en veel kalk ook heb veel klanten uit belgs en gaat altijd goed ik zou gewoon garnalen en vissen bij kwekers uit de omgeving die je zelf al noemt
België - Vlaams Brabant - Mechelen - Leuven

Laatst bewerkt door een moderator:
Herent bij Leuven hier.
KH 15
GH 34

Verlaag jij dan de hardheid? Of gebruik je osmose voor het aquarium?

Wat is de beste manier om die GH te verlagen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan