Wat is er nieuw

Krabbescheer in sluierstaart aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter frederika20
  • Startdatum Startdatum
F

frederika20

Guest
Hallo kenners,

Ik vroeg me af welke planten ik eigenlijk allemaal bij mn sluierstaart goudvissen int aquarium kan zetten.
Met name de wat "aparte" planten of vijver planten.
Krabbescheer lijkt mij erg leuk maar wil wel eerst weten of het kan natuurlijk 😉

Krabbescheer heb ik geen ervaring mee.

Toen ik nog dat grote aquarium had, heb ik daar wel Kalmoes in gehad. Deze deed het
best goed onder water en ik vind het persoonlijk een mooie plant.

Ja dat kan wel, mits het water niet teveel voedingstoffen bevat en het water schoon genoeg is. Dan groeit het als kool en zul je waarschijnlijk de krabbescheer moeten verwijderen. Tevens zijn de bladeren vrij scherp, dus denk niet dat het ideaal is een te krappe omgeving. (Lees: aquarium)

Ik heb ze ooit ook in een koudwater-aquarium gehad zonder problemen. Krabbescheer vormt ook lange wortels, houdt daar ook rekening mee.

Miss-Poodle Kalmoes lijkt me inderdaat ook erg leuk! Dat kan ik gewoon op internet bestellen?

MelvinB Ik ververs elke week 50% dus het is vrij schoon water, mijn aquarium is 2m x 80cm x 80cm is dat groot genoeg?
Moet hij perse in de grond staan ook? of kan hij ook als "drijf"plant?

Mijn ervaring met krabbescheer is eigenlijk heel anders.
Ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat ze het goed doen op kamertemperatuur.

Mijn aquarium staat op 20 graden Rikkert

Dat zal denk ik nog wel gaan.

Maat aquarium is voldoende. Hij wordt gemiddeld 40 a 50cm in diameter. Gewoon laten drijven.

Oke bedankt allemaal 🙂

Ik zal het binnenkort even ergens opzoeken 😉

Ik zou het niet doen. De bladeren zijn heel scherp en sluierstaarten heel klungelig. 1+1= au.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan