Wat is er nieuw

Kras of scheur/breuk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kevinjansen
  • Startdatum Startdatum
K

kevinjansen

Guest
Beste,

Tot mijn schrik zie ik ineens een kras/scheur/beginnende breuk in mijn nieuwe aquarium (2 maanden oud).
Het
aquarium
is een Juwel Rio 450 (1cm dik glas)
Het aquarium staat in alle richtingen waterpas.

Aan de binnenkant voel ik niets, en ook als ik me vinger aan de binnenkant houd zie ik niet iets dieps zitten wat op gebroken of iets lijkt. Het lijkt dus opervlakkig te zitten (met de nagel voel je aan de buitenkant wel de groef zitten)
Ik heb direct een plakker ernaast geplakt om te kijken of het morgen nog exact de zelfde grote is. Ook heb ik gelijk water eruit gehaald tot onder de kras. (20% van ongeveer de totale bak)

Ik zou verwachten dat een scheur/breuk recht zal gaan, maar deze loopt eigenlijk in een soort S vorm. Het kan zijn dat de kinderen natuurlijk iets per ongeluk gedaan hebben waardoor er een kras/groef is ontstaan.

Wat is jullie advies en kan ik er iets tegen doen? Nu is het natuurlijk weer net pinksteren en zijn de dierenspeciaal zaken dicht, ook de winkel waar ik hem 2 maanden geleden gehaald had i.v.m. garantie, al denk ik dat als het een kras is niet onder garantie zal vallen. Moet ik mij zorgen maken, of kan het geen kwaad en zou ik hem weer kunnen vullen?

Groet,

Kevin

Bijlagen

• kras.png
    kras.png
    1.2 MB · Weergaven: 717
Het lijkt mij zo op het eerst gezicht een kras, een barst begint meestal bij de randen van het glas en zal je vaak ook aan twee zijden moet voelen.

Beste,

Ja het aquarium is bewoont. Het was een vervanging van ons oude aquarium. Aan de binnenkant is ook niks te voelen. Vanochtend eten gegeven niks gezien. Ik kom thuis werp een oog op de bak en zie het ineens zitten. Het moet dus of gebeurd zijn toen we weg waren maar dan moet het meer gesprongen zijn want we hebben geen huisdieren. en het begint niet langs een rand dus die kans is erg klein. Of de kids moeten het gedaan hebben, ongeluk zit in een klein hoekje want veel tijd hebben ze er niet voor gehad anders moest ik het wel gezien hebben.

Naast dat de kras hindelijk is, kan het kwaad en kan ik er iets aan doen?

Das vervelend ja. Of het een kras breuk of wat dan ook is l. Kan ik niet zien.

Carglass bellen? Miss kunnen ze dat maken? Geen idee of ze het doen. Niet geschoten is altijd mis

Als het een kras is kun je er weinig aan doen, polijsten zou dan nog kunnen maar dat blijf je ook zien, dan krijg je een loep effect/vertekend beeld.
De bak omdraaien zal dan de oplossing zijn, niet de makkelijkste manier helaas.

Kwaad kan het niet lijkt me, of het moet echt diep zijn.

Zie er mij uit als een kras door een ongelukje, de kids of wellicht zelf met de stofzuigerslang oud.

Een kras kan echt geen kwaad, mooi is het natuurlijk niet.

Denk niet dat omdraaien mogelijk is, dat frame van Juwel heeft dan de uitsparingen aan de verkeerde kant, of deze moet je er vanaf kunnen halen en het frame kunnen omdraaien?

Beste,

Tot mijn schrik zie ik ineens een kras/scheur/beginnende breuk in mijn nieuwe aquarium (2 maanden oud).
Het
aquarium
is een Juwel Rio 450 (1cm dik glas)
Het aquarium staat in alle richtingen waterpas.

Aan de binnenkant voel ik niets, en ook als ik me vinger aan de binnenkant houd zie ik niet iets dieps zitten wat op gebroken of iets lijkt. Het lijkt dus opervlakkig te zitten (met de nagel voel je aan de buitenkant wel de groef zitten)
Ik heb direct een plakker ernaast geplakt om te kijken of het morgen nog exact de zelfde grote is. Ook heb ik gelijk water eruit gehaald tot onder de kras. (20% van ongeveer de totale bak)

Ik zou verwachten dat een scheur/breuk recht zal gaan, maar deze loopt eigenlijk in een soort S vorm. Het kan zijn dat de kinderen natuurlijk iets per ongeluk gedaan hebben waardoor er een kras/groef is ontstaan.

Wat is jullie advies en kan ik er iets tegen doen? Nu is het natuurlijk weer net pinksteren en zijn de dierenspeciaal zaken dicht, ook de winkel waar ik hem 2 maanden geleden gehaald had i.v.m. garantie, al denk ik dat als het een kras is niet onder garantie zal vallen. Moet ik mij zorgen maken, of kan het geen kwaad en zou ik hem weer kunnen vullen?

Groet,

Kevin

10 mm glas , zu proberen te polijsten.
Met die dikte is dat sterk genoeg.

Laat ik eerlijk zijn: A: Die foto is niet overtuigend. B: Als het is zoals het lijkt op de foto is het een kras/ scheur aan de buitenkant. Loopt hij door naar onder vanaf linksonder op de foto? ( als in tot de connectie met de andere wand/ bodem?) Als dat zo is kan het zomaar echt een fabrieksfout zijn en kan je mijn post negeren..

Wat je zegt wat betreft groef buitenkant en niet aan de binnenkant zegt eigenlijk al genoeg( dat voel je zo met je nagel), Zeker met een cm dik glas.... Vandaar alvast Sorry voor wat ik nu ga zeggen.

Heb je een allriskpolis? anders gewoon daar op gooien wat betreft inboedel of als dat kan aansprakelijkheidsverzekering ( kijk een vriend of ouder lief aan, misschien dekken ze wel doordat schade is veroorzaakt door een kind maar dat weet ik niet). Aangezien je kan aantonen dat hij net nieuw is, krijg je niet de dagwaarde die veel lager is. Andere optie is om van die kant de achterkant te maken met zwarte spray, achterwand of een sticker.
Dat neemt niet weg dat ik denk dat er iets anders gebeurd is.....

Niet dat ik wil dat je kinderen nu rode billen krijgen en ik de waarheid in pacht heb of jou als ouder moet gaan vertellen hoe je je kinderen op moet gaan voeden, maar dit gebeurt niet zomaar. Zeker niet bij een aquarium van 2 maanden oud en al helemaal niet 450L, laat staan een Juwel.... Weet niet hoe oud ze zijn maar vanaf 6: Eerlijk vertellen is geen straf( zelfs geen boosheid, nog sterker ben blij dat ze ondanks angst de waarheid vertellen), blijven liegen/ onthouden is spaarpot omkeren... Niemand die wil vertellen wie het was?( ook al was het per ongeluk, want vaak zijn ze gewoon bang voor de gevolgen) Beiden spaarpot omkeren... Zo heb ik het uiteindelijk ook geleerd met mijn broertje... (Ja lullig he, maar werkt wel kan ik nu zeggen op 34 nadat we de glazen tafel gesloopt hadden met skeeleren in huis)

Als afgestudeerd docent aan de Pabo kan ik oprecht vertellen dat ouders echt te naief, goedgelovig en niet hard genoeg zijn voor hun kinderen tegenwoordig. Met alle gevolgen van dien na 13-14....

Je kan ook nog met de foto naar je winkel gaan met het risico dat je dik voor lul staat. Misschien zegt een onwetende medewerker wel: vervangen we. Long shot, je naait eigenlijk die verkoper maar hebt wel je nieuwe aquarium.

Ook al krijg je de waarde hoe dan ook terug, mijn advies is de waarheid boven tafel. En of dat nu je kinderen zijn of een fabrieksfout maakt niet uit.

Ben nieuwschierig hoe dit afloopt..

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan heb je ook nog de mogelijkheid dat een kind (of jezelf) er langs is gekomen en de kras heeft veroorzaakt zonder het te merken. Wanneer je zo wantrouwend bent naar je kinderen of je leerlingen vind ik het ook wel wat zorgelijk. En ja, ik weet na ruim 20 jaar voor de klas dat er tegenwoordig veel te veel curling ouders zijn.

On topic: Dit lijkt me een gewone kras. Lelijk, maar een aquarium is nou eenmaal een krasgevoelig meubelstuk en de eerste kras is altijd de ergste...

Ligt eraan hoe diep.
Glas kan wel wat hebben, hoor.
Helemaal nieuw 10 mm glas.

Zou eerst proberen weg te poetsen. met een middeltje.

En hoe het komt? Leyom, Je lijkt buurman en buurman wel. Probleem? wij maken het wel groter.

Beste,

Verzekering is geen probleem we hebben inboedel/aansprakelijk alles erop en eraan. Met de winkel komen we wel uit.
De S kras zit midden op het raam. Vanaf ongeveer 5 cm aan de boven kant tot . Ik was meer in de paniek voor scheur/klap gevaar en 400 liter water in me woonkamer.

Ik heb direct water eruit gehaald uit voorzorg tot net onder de kras, zie afbeelding. De rode lijn is hoe de kras loopt. Als het zou scheuren dan zou het naar verwachting een redelijk rechte lijn moeten zijn?

Zou ik hem vandaag toch weer kunnen vullen met water? Aangezien de winkels pas morgen open zijn en ik dan pas iets kan halen en met de verkoper kan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Bijlagen

• kras2.png
    kras2.png
    302.9 KB · Weergaven: 264
Ik zou m wel durven vullen, en het is zo te zien ook gewoon een kras, een barst maak meestal niet zo'n mooi bochtje, en begint ook niet in het midden van een ruit.

Denk niet dat omdraaien mogelijk is, dat frame van Juwel heeft dan de uitsparingen aan de verkeerde kant, of deze moet je er vanaf kunnen halen en het frame kunnen omdraaien?
Frame kan los en gedraaid worden maar het zit echt gruwelijk vast gekit.

Maar ook in mijn ogen lijkt het een kras, super sonde natuurlijk maar je ontkomt er bijna niet aan met verloop van tijd.
Als ie niet te diep is kan je inderdaad polijsten maar dan loop je het risico op vertekeningen omdat je glas niet meer 100% vlak is.
En je hele ruit polijsten om dat te proberen te voorkomen levert waarschijnlijk alleen maar meer vlekken op.

Aansprakelijkheid inboedel is meestal niet bij jezelf tenzij je allrisk bent. Dus je zou ff neefje of iemand moeten fixen die dit kan doen.

Buiten wiens fout dit is. Dit kan gebeuren.

Eerlijk gezegd denk ik dat de winkel hier niks mee kan. Ik denk niet dat ie dit op garantie kan zetten. En ook niet op transport schade 2 maanden later.

Ik ben bang dat je de schade of moet accepteren. Of de bovenkant los moet wrikken of moet polijsten.

Aansprakelijkheid inboedel is meestal niet bij jezelf tenzij je allrisk bent. Dus je zou ff neefje of iemand moeten fixen die dit kan doen.

Buiten wiens fout dit is. Dit kan gebeuren.

Eerlijk gezegd denk ik dat de winkel hier niks mee kan. Ik denk niet dat ie dit op garantie kan zetten. En ook niet op transport schade 2 maanden later.

Ik ben bang dat je de schade of moet accepteren. Of de bovenkant los moet wrikken of moet polijsten.

Aansprakelijkheid is voor schade aan goederen van anderen. All risk is voor een plotseling van buiten komend onheil en dat kan je op de gewone inboedel hebben meeverzekerd maar dan zit er vaak wel weer een pittig eigen risico op.
Maar schade aan eigen spullen op welke wijze dan ook veroorzaakt is niet gedekt op je aansprakelijkheidspolis.

Lijkt iets met bukken te maken, iets op het hoofd gedragen.?

Het hoeft helemaal geen fraude te zijn, misschien dekt de verzekering het wel. Je voorwaarden nalezen kan geen kwaad.

Volgens mij is omdraaien ook niet echt een optie nu ik die nieuwe foto zie. Hij staat tussen de keuken en woonkamer in als ik me niet vergis.

Het hoeft helemaal geen fraude te zijn, misschien dekt de verzekering het wel. Je voorwaarden nalezen kan geen kwaad.
Ik had het over de ideeën om een vriend/familielid maar even te laten zeggen dat hij/zij schuldig is aan de kras. Als de verzekering van TS dit dekt is dit prima natuurlijk.

Aansprakelijkheid is voor schade aan goederen van anderen. All risk is voor een plotseling van buiten komend onheil en dat kan je op de gewone inboedel hebben meeverzekerd maar dan zit er vaak wel weer een pittig eigen risico op.
Maar schade aan eigen spullen op welke wijze dan ook veroorzaakt is niet gedekt op je aansprakelijkheidspolis.
Ik heb allrisk. Mijn zoon gooide een autootje tegen de tv per ongeluk. Hij deed ff wild.

Ik heb wel 150 eu eigenrisico betaald thans dat halen ze van je tegoed af.

Maar toch een mooi bedrag terug gehad.

Ik had het over de ideeën om een vriend/familielid maar even te laten zeggen dat hij/zij schuldig is aan de kras. Als de verzekering van TS dit dekt is dit prima natuurlijk.
Naja het gebeurd constant. En dat weten ze ook. Maar ze kunnen het niet bewijzen dat het niet zo is.

Als je eerlijk bent (wat volgens mij het langste duurt) kun je ook pech hebben.
Twee honden bij vriend aan spelen (een van mij). Die van mij stoot een bronzen beeldje om dat op de glazen tafel stond. Je voelt hem al aan komen? Tafel stuk.
Antwoord van de verzekering: waar er twee spelen hebben er twee schuld, U krijgt dus de helft van de schade vergoed. Kon dus nog flink bij dokken.

Ik, heb ( afkloppen) nog nooit iets hoeven claimen. Maar als het ooit zover komt: Ik claim de jackpot. Zelfde met zorgverzekering. Als ik daar ooit aanspraak op moet maken doe ik in dat jaar alles wat maar mogelijk is. Operaties, reconstructies en heel de mikmak. Het is belachelijk wat ik daar wettelijk verplicht al naartoe gebracht heb. En tegen de tijd dat ik echt zorg nodig heb zul je zien dat heel die verzorgingsstaat op zijn gat ligt en ik alsnog voor alles op kan draaien.

Ik, heb ( afkloppen) nog nooit iets hoeven claimen. Maar als het ooit zover komt: Ik claim de jackpot. Zelfde met zorgverzekering. Als ik daar ooit aanspraak op moet maken doe ik in dat jaar alles wat maar mogelijk is. Operaties, reconstructies en heel de mikmak. Het is belachelijk wat ik daar wettelijk verplicht al naartoe gebracht heb. En tegen de tijd dat ik echt zorg nodig heb zul je zien dat heel die verzorgingsstaat op zijn gat ligt en ik alsnog voor alles op kan draaien.
Ik heb twee maal eerder moeten declareren, flinke bedragen. Bliksem schade. Nagenoeg alles was kapot, zelfs de dimmer in de muur.
Nieuwe PC na de eerste keer schade, maand of 5 oud zo uit mijn hoofd. Wilden me afschepen met de kosten voor reparatie (expert hier ter plekke). Dat terwijl de afschrijving van PC's 1/3 is na 1 jaar, 2/3 na 2 jaar en na het derde jaar krijg je niks. Zo was het dus destijds.
Na kletsen uiteindelijk de PC en alle randapparatuur vergoed gekregen door met argumenten op het gemoed van de expert in te spelen, maar dan zit je nog met afschrijving van bv wasmachine en droger, tv... ouder dan x aantal jaren en je krijgt niks meer. Flinke schadepost dus voor mezelf.

Met een aquarium dat zo jong is zal de afschrijving wel mee vallen.

Er wordt veel gefraudeerd inderdaad en ik kan het weten als ex schadebehandelaar. Nou ja soms doen de maatschappijen er wel aan mee want in mijn tijd was op de glasverzekering van het Bouwfonds een scheur in de ruit niet gedekt dus we adviseerden weleens om er nog een flinke dreun tegenaan te geven:deal:

Er wordt veel gefraudeerd inderdaad en ik kan het weten als ex schadebehandelaar. Nou ja soms doen de maatschappijen er wel aan mee want in mijn tijd was op de glasverzekering van het Bouwfonds een scheur in de ruit niet gedekt dus we adviseerden weleens om er nog een flinke dreun tegenaan te geven:deal:
Ik klaagde tegenover een monteur of de zeer oude en gedateerde badkamer, die ik maar niet vernieuwd (door de woonstichting)kreeg. Toen hij de kraan aan het wisselen was zei hij dat ik maar eens een baco in de douchebak moest laten vallen 😀

Maar euh, ik doe er zelf aan mee... maar moeten we niet terug 'on topic'voor TS?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan