Wat is er nieuw

Kras op de ruit

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Goedemorgen
Wij hebben gisteren een tweedehands juwel vision 450 gekocht die in goede staat is (3jaar oud) alleen zit er 1 kras aan de binnenkant van de ruit. Veroorzaakt door de zandbodem en ruiten magneet.
De verkoper zei dat deze eruit te polijsten is, als het aquarium lees is.

heeft hier iemand ervaring mee?
9D2FBD6D-6B07-4E65-8051-29EDC0454A12.jpeg

Tja ik heb er geen ervaring mee maar zover ik heb gelezen is dat niet makkelijk maar wellicht kan een ander je dat zeggen. Leuke bak heb je gekocht en alvast veel plezier ermee Suzanna.

Als de kras niet te erg is zou ik het niet proberen. Ik heb aardig wat dingen in mijn leven gepolijst ivm met mijn edelsmeedcursus. Het is zelden zo makkelijk als het lijkt, zelfs met perfecte middelen.
Als de kras diep is ook niet, dan moet je erg veel wegschuren en een deuk in het glas is ook zichtbaar. En als het niet helemaal goed lukt is de kans op een groter deel van de ruit mat geschuurt aanwezig. Lijkt me irritanter dan een kras. . Ik zou het zelf niet aandurven zomaar op zo'n mooi groot aquarium te doen. Zou een beetje bang zijn voor het lawine effect van kwaad tot erger. Misschien eerst even oefenen op iets anders van glas om het effect te zien en het risico in te schatten. Scheelt het wel dat het aan de binnenkant is en er dus water tegenaan gaat komen die eventuele markeringen grotendeels visieel weg zal halen,

Een kras is een aquarium is blijvend en poets je er niet even uit. Zoals hierboven maak je het dan alleen maar erger.
Gelukkig zie je de krassen vaak een stuk minder als er water in het aquarium zit dus wellicht eerst even kijken hoe erg de kras is?

Als het alleen laag bij de zandbodem is, gewoon daar de bodem iets dikker neerleggen.
Of zit het midden in het zwemgedeelte?

Daarom hoor, nooit van die magneet dingen gebruiken, gewoon een keukensponsje.

gewoon een keukensponsje.

Heb ik ook gedaan maar toch wel af en toe een licht krasje dus ik ben nu over gegaan op stukjes filterfleece wat ik op een rol bestel bij Ali. Dat spul is zo n 2 cm dik en werkt ook prima.

Gewoon zo laten, met water erin zie je die meestal niet of nauwelijks meer

Ik gebruik ouderwets een plastic pasje (videoland hah) en dat werkt echt enorm goed en snel.
Ik heb daar ooit als bedrijfsleider in een filiaal gewerkt. Of nou ja..werken..
Hoe dan ook, die pasjes worden bijzonder zeldzaam!

Nu weet ik wel hoe ik een grote ruit schoon kan maken.
1met een videoland kaartje
2met een flat screen.
denk alleen dat als ik optie twee ga omzetten, dat er De scheiding’s papieren in huis vliegen🤣

gelukkig heb ik nog een “retro” Telefooncel kaartje

Nu weet ik wel hoe ik een grote ruit schoon kan maken.
1met een videoland kaartje
2met een flat screen.
denk alleen dat als ik optie twee ga omzetten, dat er De scheiding’s papieren in huis vliegen🤣

gelukkig heb ik nog een “retro” Telefooncel kaartje
Zo zie je maar, multifunctioneel dit forum, je krijgt allerlei gratis ongevraagd advies 🤣

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan