Wat is er nieuw

kreeft advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rick!
  • Startdatum Startdatum
R

Rick!

Guest
hey allemaal!
ik wil graag een stelletjes kreeften in mijn bak.
maar ik zie een hoop soorten en heb geen idee wat wel en niet kan!
ik heb een aquarium van 100x60x40
ik heb krabben en zalmpjes van 3 tot 5 cm als kleinste visjes.
ik heb 2 vriendelijke meervallen en een algeneter die ook op de grond leven.
ik heb aardig wat stenen en houd en een zand ondergrond(kan gewijzigt worden indien nodig)
ook vraag ik me af wat voor plantjes handig zijn?
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/ongew ... ten/114160
deze vond ik bijvoorbeeld erg mooi!
alvast bedankt!

Die kreeft wilde ik eigenlijk ook in mijn bak, maar schijnt erom bekend te staan om vernielzuchtig om te gaan met de planten.

Weet dat ze je vissen kunnen aanvallen, qua planten valt mee, start anders een emerse planten kweek.

naja ik heb ook krabben die af en toe een plante pakken maar daar valt best mee te leven,

De cpo kreeft is ook een leuke kreeft en die eet hier geen planten hoor. Nou ja wellicht af en toe een hapje eruit maar niet zo dat het echt opvalt. Wel doen ze af en toe een poging een vis te pakken te krijgen.
Ik zou dus met meervallen enzo geen kreeftjes nemen want dat is denk ik vragen om moeilijkheden.

Ja klopt in verleden ook gehad CPO en inderdaad plantjes blijven meer heel maar die gaan juist achter de levende wezens aan!

naja precies hetzelfde staat met krabben, maar die jagen dei meervallen alleen weg tijdens het eten.
oh en eeuh rolando de kreeften staan voor 40 cent duurder te koop in de link, denk dat mensen daar eerder voor gaan.
wel bedankt voor de adviezen allemaal!

Ik heb ook 1 blauwe florida kreeft weet niet of ze met vissen samen gaan zelf niet geprobeerd . planten laten ze niet heel . en je moet ze niet op een te hoge temperatuur zetten die van mij zat eerst op 24 en deed de hele dag en nacht bijna niks en nu heb ik hem op kamertemperatuur en is die erg actief .

oi,

vissen kan wel , maar dan alleen vissen die in de bovenste lagen zwemmen, planten is geen goed idee, die slopen ze gegarandeerd, alleen Anubia blijven ze af...

Kienhout en mos zijn ze gek op, is dus een aanrader en zandbodem is uitermate geschikt omdat ze graag graven....

Doe in ieder geval geen moeite je bak netjes in te richten. Alleni's zijn flinke verbouwers (ik heb er zelf ook eentje gehad), dus van je mooie inrichting zal weinig overblijven, hahaha.

iemand ervaring met een andere kreeft soort die makkelijker is?

Ik had een cpo kreeftje maar die knipte alle staarten van de guppen af. Terug gebracht bij de dierenzaak en geruild voor garnaaltjes. Dat gaat perfect.

ik kwam laatst ook geelwangschildpadjes tegen die max 6cm worden.
ik dacht als ik een eilandje maak (had ik al voor krabben) zou dat ook kunnen.
iemand ervaring?

Wie had je verteld dat ze max 6 cm. worden?

De kleinste goed verkrijgbare schildpad krijgt een schildlengte van 10-13 cm. en heeft een aquarium nodig van minimaal 80 cm. voor 1 exemplaar.

Das echt onzin Jones heeft gelijk!!!!

En die hele kleintjes zijn inderdaad minimaal 10cm vervolgens heb ik de KLEINSTE soort die er is gehad...

Erg saai willen zich alleen maar verstoppen nemen niet eens de moeite om achter bijv een gup te gaan en zitten alleen maar stil...

Vervolgens kan je die soort niet vinden voor minder dan 75 euro... kinosternon baurii heet deze schildpad

een kleinblijfende schildpad? 75 euro?
bij ons kosten ze 20 ongeveer...

jejachmi zei:
een kleinblijfende schildpad? 75 euro?
bij ons kosten ze 20 ongeveer...

En welke schildpad soort is dat dan????

De geelwangschildpad bereikt een maximale schildlengte tot 21 centimeter, mannetjes blijven kleiner en hebben langere nagels en een langere, dikkere staart.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan