Kreeft aquarium


G

Goudvisfan

Guest
Ik heb laatst een kreeft in mijn aquarium toegevoegd. Een kleine kreeft, niet zo'n blauwe floridakreeft. Volgens de winkel (tuincentrum de bosrand) bleek het goed te kunnen in een gezelschapsaquarium en zou hij alleen de kleine visjes die sloom zijn pakken. Hij zou, en ik quote, geen neon tetra's pakken.

Na ongeveer een week in de bak ben ik rond de 5 neon tetra's kwijt, 1 algeneter en 1 chorydora. Bij de algeneter heb ik snijwond ontdekt.

Ik ben dus blijkbaar verkeerd geadviseerd. Nu ik nog maar rond de 4 vissen heb die waarschijnlijk het niet gaan redden zou ik dus willen weten welke vissen het wel redden tegen zo'n kreeftje. Tot nu toe zijn mijn witte rosaceussen onaangeroerd gebleven (alle 6), en de chorydoras, ballon molly, tetras en algeneter niet.

Met vriendelijke groet,
Timo

IMG_0018.JPG


IMG_0058.JPG
 
Ja dan is de voorlichting niet goed geweest want een cpo wil maar al te graag een visje pakken. Ik heb deze destijds ook gehad en ze klommen op een hoog stuk hout om vandaaruit de vissen aan te vallen en enkele vissen misten grote stukken van de vinnen. Zoals zovaak ben je weer afhankelijk van het karakter van de cpo maar dat het mis kan gaan heb ik ook ondervonden.
 
Dat is zonde Timo maar waarom nou niet eerst hier informeren voor je aankopen doet?
 
Daar heeft John een punt maar ja vaak gaat men op het advies van de winkel af en dan kun je bedrogen uitkomen. Misschien weer een leerpuntje voor de volgende keer;)
 
Achteraf praten is altijd makkelijk natuurlijk maar Timo is al eerder hier goed geholpen na problemen dus dan is het extra jammer vind ik altijd...
 
Ja dan heb je gelijk John;)
 
Weet ik :D

Best ook wat Timo's op het forum trouwens.

Timo,je algeneter wat denk ik een Pseudogastromyzon nogwat is ziet er los van de beschadigen ook best mager uit trouwens.
Misschien huist er wat in je bak en plukt de kreeft daar de vruchten van zodat hij makkelijk de verzwakte vissen kan pakken bv.

Zou dat toch ff goed onderzoeken.
 
Het klopt zeker dat er wat heerst, maar de algeneter is toch echt 'geknipt'. Hij was net nieuw, en at nog niet van mijn tabletten. Dat kan een oorzaak van hoe dun hij is zijn. Voor de rest ga ik denk natuur zijn werk laten doen. Ik heb namelijk nog maar 3 vissen die verdwijnen door de kreeft en ik denk dat het dan beter is dat ik dan die 3 ten koste van 1 kreeft laat zitten. Er is namelijk ook een kans dat ze overleven.

EDIT: Ik heb mijzelf geinformeerd, zoals altijd. Niks slechts gevonden en zelfs videos waarin het wel samen ging. Bij de winkel vroeg ik het even na en om dat antwoord voel ik me dus echt bedrogen want die vent liegt gewoon tegen mij omdat ik jong ben. Ik heb al eerder hem op zijn plaats gezet toen hij aan een andere klant vertelde dat neon en kardinaal tetras samen scholen en sindsdien mag die man mij niet.
 
Soms kan het ook wel goedgaan en je bent zoals ik al zei afhankelijk van het karakter van de cpo en de inrichting. Maar de kans dat het misgaat vindt ik erg groot.
 
Ik vind het zelf gewoon pokke beesten, als je niet uitkijkt knippen ze nog in je vinger ook.

voor een speciaalbak is het nog wel leuk, maar zodra er ook maar 1 ander soort levensvorm in voorkomt niet.
 
En dan zijn die cpo nog maar klein Richard:D:D.
 

Terug
Bovenaan