Wat is er nieuw

krijg het niet geprogrammeerd :-(

JeePee

Well-known member
Lid geworden
5 september 2019
Berichten
109
Leeftijd
42
Beste,

ik kocht volgende: https://www.aquascaper.be/twinstar-...Rewhr0coispCKfzWC-dpMC-9lmoSnR9waAoVkEALw_wcB

Maar ik krijg het niet geprogrammeerd.

Ik wil echt het simpelste programma: tussen 17u en 22u op 50%.

ik stelde in:
n0-1: 17u 0%
n0-2: 22u 50%
n0-3:--:--

Om17u springt het niet op.
om 22u springt het niet af.
Ik dacht het zo te moeten programmeren.

Mijn eerste poging was als volgt, ook mislukt trouwens:
n0-1 0u 0%
n0-2 17u 50%
n0-3 22u 0%
n0-4 --:--

Mijn tweede poging was als volgt, ook mislukt:
n0-1: 17u 50%
n0-2: 22u 0%
n0-3:--:--

Het uur staat correct, en het verspringt met de woorden AUTO, wat volgens mij toch wil zeggen dat de automatische piloot opstaat en het programma dus zou moeten lopen.

gr
 
Moest het belangrijk zijn, mijn verlichting is twinstar light II 300EA
Gr
 
Beste,

ik kocht volgende: https://www.aquascaper.be/twinstar-...Rewhr0coispCKfzWC-dpMC-9lmoSnR9waAoVkEALw_wcB

Maar ik krijg het niet geprogrammeerd.

Ik wil echt het simpelste programma: tussen 17u en 22u op 50%.

ik stelde in:
n0-1: 17u 0%
n0-2: 22u 50%
n0-3:--:--

Om17u springt het niet op.
om 22u springt het niet af.
Ik dacht het zo te moeten programmeren.

Mijn eerste poging was als volgt, ook mislukt trouwens:
n0-1 0u 0%
n0-2 17u 50%
n0-3 22u 0%
n0-4 --:--

Mijn tweede poging was als volgt, ook mislukt:
n0-1: 17u 50%
n0-2: 22u 0%
n0-3:--:--

Het uur staat correct, en het verspringt met de woorden AUTO, wat volgens mij toch wil zeggen dat de automatische piloot opstaat en het programma dus zou moeten lopen.

gr
Even kijken naar het eerste rijtje: Je schrijft 17u 0% en dan schrijf je eronder dat er om 17 u niets gebeurd. Nou ja, dat heb je dan ook precies geprogrammeerd. Om 22u schrijf je 50% en zegt daarna dat het niet uit gaat. Ook dat klopt je hebt namelijk gezegd dat het licht dan 50% moet branden. Je moet anders denken:

Een voorbeeld:

Om 9u 0% om 10u 50%: Nu zal het licht na 9u langzaam opkomen totdat om 10u 50% is bereikt.
Stel je zegt om 11u 70% dan gaat het licht van 50% van 10 u naar 70% om 11u.
Je wilt om 12u 0% dus het licht uit dan gebruikt de computer een uur om van de 70% van 11u naar de 0% om 12u te gaan. Denk dus van naar van!

Hopelijk werken je lampen zo wel. Ik ken je verlichting niet maar ik kan wel programmeren vandaar dit advies.
 
Je hebt geen handleiding meegekregen bij aankoop van dit product? Deze is in het verleden door deze winkel per email verstuurd naar een klant. Dat zag ik tenminste bij de review op de website.
 
Hi,

Deze uitleg vond ik op de website van Azaqua

Het is wel zaak om vooraf goed na te denken wanneer je je zonsopkomst en zonsondergang wil hebben. Neem die tijden over in onderstaand voorbeeld, en dan zou het moeten lukken denk ik .....

  • Programmeerbare dimmer​

    Dimmer voor het dimmen van alle Twinstar led verlichting met zonsopkomst en -ondergang functie.
    * niet compatibel met Twinstar 300CC, 300CA

    Gebruiksaanwijzing​

    1. Druk kort op ON/OFF om de verlichting aan te zetten
    2. Houdt de knop lang ingedrukt om de huidige tijd in te stellen. Gebruik + en - om aan te passen.
    3. Druk op "MODE" om de tijdinstelling af te sluiten.

    Min/L+: Indrukken om verlichting te verhogen
    Hour/L-: Indrukken om de verlichting te verminderen

    MODE:
    1. Druk MODE en houdt de knop 3 seconden ingedrukt om het programmeer te programmeren.
    2. Het display knippert tussen no-1 en de huidige tijd. Druk op + of - om aan te passen.
    3. Druk nogmaals op MODE om de sterkte in te stellen. Druk op + of - om aan te passen.
    4. Druk nogmaals op MODE. Het diplay knippert tussen no-2 en de huidige tijd. Druk op + of - om aan te passen.
    5. Druk nogmaals op MODE om de sterkte in te stellen. Druk op + of - om aan te passen.
    6. Druk nogmaals op MODE om het volgende tijdsprogramma in te stellen.

    Voorbeeldprogramma:​

    12:00 L000 (verlichting uit)
    13:00 L075 (van 12.00 tot 13.00 zal hij van 0% to 75% langzaam toenomeen. Zoals zonsopkomst)
    14:00 L100 (100% licht van 14.00 to 21.00)
    21:00 L100
    22:00 L075 (bijvoorbeeld: van 22.00 tot 23.00 gaat hij van 75 naar 5%. Zoals zonsondergang)
    23:00 L005 (Van 23:00 tot 23:30 zal hij 5% naar 0% gaan. Zoals maanlicht.)
    23:30 L000 (Verlichting uit)
 
Hi,

Deze uitleg vond ik op de website van Azaqua

Het is wel zaak om vooraf goed na te denken wanneer je je zonsopkomst en zonsondergang wil hebben. Neem die tijden over in onderstaand voorbeeld, en dan zou het moeten lukken denk ik .....

  • Programmeerbare dimmer​

    Dimmer voor het dimmen van alle Twinstar led verlichting met zonsopkomst en -ondergang functie.
    * niet compatibel met Twinstar 300CC, 300CA

    Gebruiksaanwijzing​

    1. Druk kort op ON/OFF om de verlichting aan te zetten
    2. Houdt de knop lang ingedrukt om de huidige tijd in te stellen. Gebruik + en - om aan te passen.
    3. Druk op "MODE" om de tijdinstelling af te sluiten.

    Min/L+: Indrukken om verlichting te verhogen
    Hour/L-: Indrukken om de verlichting te verminderen

    MODE:
    1. Druk MODE en houdt de knop 3 seconden ingedrukt om het programmeer te programmeren.
    2. Het display knippert tussen no-1 en de huidige tijd. Druk op + of - om aan te passen.
    3. Druk nogmaals op MODE om de sterkte in te stellen. Druk op + of - om aan te passen.
    4. Druk nogmaals op MODE. Het diplay knippert tussen no-2 en de huidige tijd. Druk op + of - om aan te passen.
    5. Druk nogmaals op MODE om de sterkte in te stellen. Druk op + of - om aan te passen.
    6. Druk nogmaals op MODE om het volgende tijdsprogramma in te stellen.

    Voorbeeldprogramma:​

    12:00 L000 (verlichting uit)
    13:00 L075 (van 12.00 tot 13.00 zal hij van 0% to 75% langzaam toenomeen. Zoals zonsopkomst)
    14:00 L100 (100% licht van 14.00 to 21.00)
    21:00 L100
    22:00 L075 (bijvoorbeeld: van 22.00 tot 23.00 gaat hij van 75 naar 5%. Zoals zonsondergang)
    23:00 L005 (Van 23:00 tot 23:30 zal hij 5% naar 0% gaan. Zoals maanlicht.)
    23:30 L000 (Verlichting uit)
Waarmee duidelijk wordt ik hierboven al aangaf; je moet van naar programmeren. M.a.w. altijd van een eerste waarde naar de volgende waarde.
 
Ali stuurt geen handleiding mee.
Op azaqua had ik het ook gelezen maar geraakte er toch niet helemaal wijs uit.

Optie Benvo geprobeerd en macheert nu wel. Gewoon mijn mindset veranderen

Thx
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: oke, wel vreemd
      Terug
      Bovenaan