Wat is er nieuw

Kromme guppy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ellen123
  • Startdatum Startdatum
E

Ellen123

Guest
Sinds 2 dagen is een van mijn vrouwelijke guppy's behoorlijk krom. De staart hangt lager dan het koppie, alsof ze een heel bolle rug heeft. Weet iemand hoe dat komt en of het kwaad kan? Ze is ook wat rustiger als voorheen.

Ik ben bang dat het niet goed gaat komen met dit visje en dat je haar beter uit haar lijden kunt verlossen.
Misschien is het belangrijker om er achter te komen waarom de vis vergroeid om dit in de toekomst te voorkomen.

Kun je wat meer info over je bak geven, dus de waardes,bakmaat,medebewoners,hoe vaak er verversing plaats vind.

Mijn bak is 60x32, gisteren gekocht.
Hiervoor had ik een bakje van 30ltr.
Ik heb alleen guppy's in mijn bak, ongeveer 12 stuks, 1 garnaaltje en 3 algeneters.
De waardes van de vorige bak weet ik niet, want daar hebben ze dus tot gisteren in gezeten.
Die bak ververste ik iedere week voor ongeveer 1/3 deel.
Pomp maakte ik schoon in het water wat ik uit de bak haalde.

ik ben bang dat het visje is vergroeit......
30ltr is echt veelste klein geweest.

hoe gaat het met de rest van de guppen??

Wat voor algeneter heb je er in zitten?
Heb je misschien ook een foto van de zieke vis?

Je hebt de vissen in een nieuwe niet ingedraaide bak, dus het kan ook met de waterwaardes te maken hebben. Denk erom dat er nog een nitrietpiek kan komen.

Ah lees net dat de gup al twee dagen krom is, kan dan ook aan de waterwaarden in de andere bak hebben gelegen.

Ik zat te denken aan een eventuele algeneter aanval.
Dat zou eventueel kunnen als het een siamese algenteter is.
maar de kans is het grootst dat het met het water te maken heeft

Ik heb een Amano garnaaltje en de algeneters zijn 2 Otocinclus vittatus en 1 Gastromyzon punctulatus.
De rest van de guppen doen het super goed, lijken heel blij te zijn met hun nieuwe, grotere onderkomen.

De kromme lag zojuist op de bodem met stuiptrekkingen en heb hem naar de vissenhemel geholpen. Zo zielig dat ze zo moest lijden.

Ik had al een afspraak staan voor maandag om de waardes te laten meten.

Het was dus duidelijk geen algeneter aanval

Ik kan uren voor de bak zitten, maar heb nog nooit een aanval van de algeneters gezien. Die zijn heel rustig.

Klopt, dit zijn geen agressieve algeneters.

Zou het kunnen zijn dat het, zoals garnaal038 zegt, het door de te kleine bak kwam?
Zijn de ongeveer 12 guppen die ik nu heb plus de 3 algeneters en 1 garnaaltje niet te veel voor mijn nieuwe bak?

Je ziet het vaak bij oude volgroeide vrouwtjes. De staartwortel gaat hangen ze trekken wat krom en na een aantal weken zijn ze dood. De oorzaak is ouderdom.

Voer je wel speciaal voer voor Guppen?

Ik geef Guppy van merk Tetra voor de guppen en TetraWafermix van merk Tetra voor de algeneters en garnaaltje.

Ellen123 zei:
Mijn bak is 60x32, gisteren gekocht.
Hiervoor had ik een bakje van 30ltr.
Ik heb alleen guppy's in mijn bak, ongeveer 12 stuks, 1 garnaaltje en 3 algeneters.
De waardes van de vorige bak weet ik niet, want daar hebben ze dus tot gisteren in gezeten.
Die bak ververste ik iedere week voor ongeveer 1/3 deel.
Pomp maakte ik schoon in het water wat ik uit de bak haalde.

3-1 gekocht.
Die bak is toch nog niet ingedraait.!
Dat duurt 3 weken.
En nu zit er al vis in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan