kruising tussen endler/guppie en ringband snoekje


dwergkikkerfan

Well-known member
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
223
hallo ik ben net nieuw op dit forum want ik heb een vraag, namelijk ik heb volgens mij een kruising tussen een ringband snoekje en een endler guppie of een normale gup. alleen ik weet niet wat voor soort het is. veel lijken op de 'normale vrouwtjes' die ik erin heb zitten maar ik heb ook een paar die op een endler lijken. ik zal kijken of ik een foto van allebij kan maken (de gene die op een endler lijken verstoppen heel veel), maar ik schaam me een beetje want de normale zijn zeer dik, ( vooral de moeders die kapen bijna al het voer) dat komt omdat ik veel babys heb en ik ze allemaal voer probeer te geven.



https://aquaforum.nl/data/attachments/305/305647-5816c6d98a20b315697f08c0079e5b62.jpg

foto
 
het is niet de beste foto dus ik probeer straks om een paar betere te maken
 
Epiplatys annulatus kunnen niet kruisen met (endler)guppen.
Normale guppen (Poecilia reticulata) en endler guppen (Poecilia wingei) kunnen wel kruisen met elkaar.
 
Op de foto's kan je niets zien
Maar guppen zijn het resultaat van een selectieproces het is geen uitzondering dat er variatie optreedt.
zo als je ze daar op gaat selecteren kan je naar een nieuwe vorm of kleur toe kweken
 
Epiplatys annulatus kunnen niet kruisen met (endler)guppen.
Normale guppen (Poecilia reticulata) en endler guppen (Poecilia wingei) kunnen wel kruisen met elkaar.
oke maar ik heb geen mannetjes guppies van bijde in het aquarium dus hoe zou dit anders kunnen komen want voor dat ik de guppies kreeg (kreeg ze van een goede kennis) waaren ze minimaal een jaar zonder mannetjes en hadden ze geen babys
 
Op de foto's kan je niets zien
Maar guppen zijn het resultaat van een selectieproces het is geen uitzondering dat er variatie optreedt.
zo als je ze daar op gaat selecteren kan je naar een nieuwe vorm of kleur toe kweken
aha
 
dus ik ben dan zeer geintresseerd hoe het dan kan komen.
 
oke maar ik heb geen mannetjes guppies van bijde in het aquarium dus hoe zou dit anders kunnen komen want voor dat ik de guppies kreeg (kreeg ze van een goede kennis) waaren ze minimaal een jaar zonder mannetjes en hadden ze geen babys
Vrouwen guppen kunnen lang het hom van de mannetjes opslaan
 
oke
 
dan vind ik nog wel bijzonder dat ze nu babys krijgen
 
aha
 
dan zijn het guppies jammer (had een bijzondere kruising verwacht) maarja dan guppies waar ik vanaf moet komen (of houd)
 
Niet toevallig een mannetje ertussen zwemmen die gewoon niet het kleurrijke heeft wat je er van verwacht?
 
kan ook maar als je die vrouwtjes bijvoorbeeld vorige maand hebt gekregen of gekocht is het 99% dat ze gewoon al bevrucht waren.
meestal worden ze pas gescheiden als ze duidelijk zijn te selecteren en dan zijn ze al vruchtbaar
 

Terug
Bovenaan