Wat is er nieuw

Kun je de kap van een dubai verwijderen? Hoe?

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
30
Ik heb sinds kort een Dubai 80 staan waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.

Toch ben ik tegen een klein probleem aangelopen;
Ik heb vandaag een achterwand besteld om in de bak te bevestigen. Nu was mijn idee om de bak om te draaien en de achterkant als voorkant te gebruiken, omdat er helaas een paar krassen op de voorkant zitten van de vorige eigenaar.

Nu zit de kap echter vastgekit. Mijn vraag is dan ook; heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze kap? Voor zover ik kan zien zitten alleen de hoeken vastgekit, maar zeker weten doe ik dit dus niet. En omdat de bak gevuld staat, kan ik er ook niet van onderen inkijken. Ik bedoel dan niet de kappen aan de bovenkant, maar echt het frame zelf.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of kan iemand mij hiermee helpen? Op internet kan ik hier namelijk vrij weinig over vinden

Nou, zou ik eerst de bak weer bijna leeg maken.

De rand van de kap.zal over het glas gekit zijn.

Probeer van onderaf met een dun mes in de rand te snijden. en kijk waar hij gekit is.

Pas op voor glasbreuk,he.

Ik ga er niet gelijk mee bezig, wil eerst even school afmaken. Maar wil sws eerst even inlezen of het sws kan.

Ik ga idd goed kijken voordat ik �berhaupt begin, maar vroeg me af of er mensen met ervaring zijn?

Nou , ervaring? wie gaat er nou een kap omdraaien.? Jij.

Enne, heb ze wel van superfish vernieuwd, geldt dat ook?

Yeah, gelukt! De kap kwam er redelijk makkelijk vanaf. Slechts 5 min werk geweest ofzo

Dat ga ik morgen uitleggen, nu bij de film 🙂

Haha, thanks. Veel plezier 😀

Ik heb ook de Dubai 80 en wist niet dat dit kon. Maar ja goed om dit te weten voor de toekomst.

Ik heb met een stanleymes langs de rand tussen de kap en glas langs gesneden. De hoeken met de dot kit aan de binnenkant heb ik losgesneden op de hoogst mogelijke plek. Nadat alle randen losgesneden zijn tussen kap en glas kun je met een beetje moeite de kap er in zn geheel afhalen. Wel voorzichtig uiteraard. Het middenstuk blijft er dan inzitten. Ik zal straks even foto's updaten van waar ik in gesneden heb, mss wordt het dan duidelijker

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan