Kunnen 2 kersenbuik vrouwtjes bij elkaar?


F

Frater

Guest
Ik ben mij aan het verdiepen in kersenbuiken en ik lees alleen maar over het houden van een koppeltje, 1 man en 1 vrouw.
Nu vraag ik mij af of het ook mogeljk is om 2 vrouwtjes te houden in 1 bak, hier mee wil ik voorkomen dat er een nestje ontstaat en de territorium drift iets minder is.

Ik heb maar een bak van 80 L en ben van plan om naast de kersenbuiken een klein schooltje kardinaaltetra's te houden.

Alvast dank voor jullie moeite.
 
Er was een jaar of wat geleden iemand die altijd met succes dames hield. Het blijven natuurlijk cichliden, dus persoonlijk vind ik 80liter (ik gok home 80?) te klein. Dit soort bakken zijn meestal maar 60 a 70 cm breed, waardoor er bij agressie tegenover elkaar niet genoeg ruimte is.
 
Bedankt voor jullie reactie's. Dus eigenlijk zijn kersenbuiken dan geen op optie's, de bak is inderdaad 80 L ;-)
Wel erg jammer want het is een mooi visje.
 
Vooropgesteld, de bak is idd best aan de kleine kant.
Als het per se moet dan zou je met stenen en hout de bak in tweeën kunnen delen.
Zo ontstaan er twee aparte territoria, maar succesgarantie geef ik beslist niet.
Een koppeltje zou net aan kunnen, en de zorg voor de jongen is geweldig om te zien!
 
Misschien kan ik het risico dan maar beter niet nemen. Dus een koppeltje maakt dan eig=genlijk meer kans van slagen dan 2 vrouwtjes?
 
Het kunnen moordmachines zijn met kleintjes dus ik zou in zo n bak van 80 liter geen koppel nemen.
 
En in een juwel rio 125 2 vouwtjes houden? Vind de kersenbuiken ook heel gaaf. Of alles gaat euit bij mij om een koppeltje te houden man vrouw.
 
Er was ooit een forumlid die juist 2 dames aanraadde ivm agressie tijdens de paai. Ik weet helaas zo niet meer wie...
 
Ik zou dan juist 't tegenovergestelde verwachten in die periode, of ik vergis me met een andere vis..
enkel 2 dames dan! Geen harem! Dus dan was er nooit sprake van een paartijd. Maar nogmaals, ik spreek namens een oud lid. Zelf geen ervaring met deze vissen
 

Terug
Bovenaan