Wat is er nieuw

Kunnen appelslakken ook te veel eten?

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
In mijn garnalenbak zitten ook appelslakken. Omdat ik voer op voerschaaltjes ziijn de appelslakken er als de kippen bij om aan te schuiven. De hoeveelheid algentabletten die ik voer blijft groeien en is altijd schoon op. Hoeveel algentabletten voer je nu zo'n slak en kan het ook te veel zijn? Mijn garnalen komen op deze manier te kort denk ik.

Misschien kun je om het te verdelen eerst wat op dat ene schaaltje doen en als de slakken daar zijn aangekomen aan de andere kant wat doen voor de garnalen.
Dan doe je de hoeveelheid voer gewoon in 2 delen dus.Als ik hier voer doe in het schaaltje dan zijn de puntslakken er ook als de kippen bij.

Hey john dat is een goede en o zo simpele oplossing. In een ander topic schreef ik dat vrouwen zonder mannen kunnen maar dat neem ik bij deze terug. Ik dacht nl bij een tweede schaaltje heb ik twee appelslakken aan het eten maar in twee keer voeren is een heel goed idee.

Zolang de slak niet verzadigt is, is het niet teveel. Voortaan maar een potje per keer voeren. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Botia, bij het ontbreken van een smiley weet ik ff niet of dit serieus is of niet. Een potje per keer snap ik nog wel dat dat niet hoeft maar kan het ook nog dat ze te weinig krijgen? Mijn appelslakken zijn inmiddels behoorlijke jongens geworden, lengte ca 5 cm, hoeveel voer moeten ze dan?

Hoezo ontbreekt er een smilly? 😉

Ik voerde mijne altijd schijven komkommer. Eerst even onder de hete kraan houden zodat het zachter wordt. En dan zo je bak in, verzwaren hoeft niet.

Hoe kon ik dat nu over het hoofd zien? :stars:

Kan ik idd ook doen komkommer voeren, dat is goedkoper dan de pot algentabletten en houdt ze wel ff bezig. Verzwaren hoeft niet? Blijft het dan gewoon drijven en vi den ze het wel of zinkt het doordat het wat zachter is door de hete kraan?

De Komkommer blijft drijven en dat vinden ze wel.

Mijn appelslak vindt (10 minuten gekookte) broccoli ook erg lekker. Naar ik heb begrepen zitten daar ook stoffen in die goed voor zijn huisje.

Hier worden ze wild van spruitjes. Even blancheren. 10 minuten lijkt me wat veel, ook voor broccoli.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan