Wat is er nieuw

Kunnen cardina/crystal red garnalen op deze waardes

Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Hallo ik heb nu eindelijk een hobby kweker van crystal red garnalen gevonden. In het dorp erlangs. Dus onze waterwaardes zijn hetzelfde hij heeft ze op kraanwater met ph verlagende bodem zitten.

Mijn aquarium is ook op kraanwater maar met zand als substraat. Nu was mijn vraag aan jullie kunnen crystal reds op deze waardes of niet.

Temperatuur= 24,6 graden
No2= 0,0 mg/l
PH= 7,5
No3= 10 mg/l
KH= 7
GH= 13
Nh3/NH4= 0,0mg/l
Po4= 1,0 mg/l
CI2= 0mg/l
Fe (ijzer)= 0,6
K (kalium)= 18
 
Ik zou het niet doen want ik denk dat de ph waarop ze geweekt zijn veel lager is door de ph verlagende bodem. Ook vindt ik je ijzer nogal hoog en ze kunnen slecht tegen koper en ijzer.
 
Ik houd ze bij mij op GH 7, KH7, pH 8, NO3 10, po4 1. Zonder problemen. Ijzer en koper meet ik niet...

Ik heb ze destijds wel 2 uur laten overwennen mbv de druppelmethode om ze aan dit andere water te laten wennen. Ook zijn de hogere gradaties meestal lastiger te houden dan de wat minder doorgeselecteerde
 
Het ijzer is bij iedereen ongeveer deze waarde maar ik heb hem net iets hoger omdat de bak vooral wil focussen op plantengroei heb ik hem net iets hoger
 
Ik houd ze bij mij op GH 7, KH7, pH 8, NO3 10, po4 1. Zonder problemen. Ijzer en koper meet ik niet...

Ik heb ze destijds wel 2 uur laten overwennen mbv de druppelmethode om ze aan dit andere water te laten wennen. Ook zijn de hogere gradaties meestal lastiger te houden dan de wat minder doorgeselecteerde

Vaak kan het ook wel bij de lagere gradaties maar goed ze zijn wel gekweekt op een erg lage ph dus ik vindt het wel een gok om eerlijk te zijn.
 
het is zkkr een gok maar wel de moeite waard want bespaart hoop geld en moeite ik heb nog caridina garnalen voor je die op een ph van 7.5 kunnen
 
het is zkkr een gok maar wel de moeite waard want bespaart hoop geld en moeite ik heb nog caridina garnalen voor je die op een ph van 7.5 kunnen

Heeft u instagram ofz? Dan kunnen we even contact opnemen
 
Hier een tijd geleden ook 2 groepen van een ph verlagende bodem overgewend naar mijn bak. Idd wel bijna 2 uur overgedruppeld, maar vooralsnog geen problemen gezien. heb geen giga hoge kwaliteit, dat zal ook zeker schelen
 
Ja ik druppel garnalen sowieso. En ik hoef ook niet speciaal hoge kwaliteit crystals reds
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan