kunnen citroen garnalen bij vuurgarnalen.


I

Immievis

Guest
hoi ik heb een 54l bakje met vuurgarnaaltjes, maar ik wil ook wel citroengarnalen gaat dat goed samen.:)
 
nee die kruisen en dan krijg je lelijke garnalen (heb ervaring ;) ) zou erg jammer zijn...
 
maar wat maakt dat eigenlijk uit, doen ze het dan niet met hun eigen soort
 
Gewone vuurgarnalen en citroentjes zijn dezelfde soort alleen een andere kleurvariant.
Als het je niks uitmaakt dat door het mengen van de kleuren na verloop van tijd iets van bruinachtige garnalen overblijven is het geen probleem.
 
dus dan heb je straks alleen maar bruine garnalen, en weet er iemand dan een andere leuke garnaal
 
Wat wel kan is dat je ze samen neemt met bv de Bijtjes of de cb.
Bijtjes zijn ook erg gemakkelijk en hebben ongeveer dezelfde eisen als de vuurtjes. Ook die kweken vrij gemakkelijk.
De "wilde" bij is een mooi garnaaltje alleen niet altijd even gemakkelijk te vinden.
kijk anders eens bij Rendo Shrimps op de site want daar zie je een hele grote keuze.
 
Ik ken zoveel leuke garnalen maar jouw smaak kan weer heel anders zijn natuurlijk.
De latijnse naam van vuurtjes is Neocaridina davidi en als je naar garnalen kijkt met een andere naam zullen ze niet kruisen maar let wel op of de waterwaarden overeenkomen.
 
maar als ik bijtjes in type krijg ik alleen maar visjes
 
Beste is om latijnse namen te gebruiken of de volledige Nederlandse benaming om misverstanden te voorkomen.
Bijengarnaal is Caridina serrata var Bee.
 
Bijen garnaal moet je eens intikken dan.
Nee want een Rilli is ook een kweekvorm van een Vuurtje.
 
Over het algemeen wel en de hogere gradaties eisen echt heel zacht water maar zijn ook kwekers die ze gewoon op enkel kraanwater houden.
 
Je zou het beter bij 1 soort kunnen houden
Het is niet als vissen dat je ze makkelijk kan mengen.
Elke garnaal heeft zijn eigen waterwaarde en de zelfde soort vaak de gelijke waarde maar dan gaan ze kruizen.

De ene soort plant zich sneller voort dan de andere soort dat kan ook problemen geven.
 

Terug
Bovenaan