Wat is er nieuw

kunnen endler snakeskin guppys en gewone guppys bij elkaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvalk
  • Startdatum Startdatum
G

gvalk

Guest
ik heb een klein koudwateraquarium op kamertemperatuur(30x25x25) met daarin een aantal visjes waaronder 5 gewone guppys, nu kan ik van iemand een paar endler snakeskin guppys krijgen. Kan ik deze zo bij die andere guppys zetten? dan zitten er in totaal straks 12 tot 13 visjes in, is dat niet teveel voor deze bak?

Welkom, G. Valk.

Denk dat het dan een ratjetoe van vissen wordt.
Trouwens, is het bakje zo al te klein, voor zoveel visjes, met het nageslacht ,wat zeker komt.

en wat er dan uitkomt is dan niet veels soeps.
endler snakeskin guppys en gewone guppen.

Welkom op het forum.
Ik zou het niet doem om de reden die Bertus ook noemt.

Jou bak is alleen geschikt voor garnalen. En Guppen en Endlers houdt je beter verwarmt een graad of 22 is al genoeg.

Ik zou ook absoluut deze soorten niet laten kruisen.

Ik kan jou uiteraard niet stellen wat je wel of niet kunt samenhouden in een bak (laat staan zo'n kleine bak). Dat is geheel aan jou... En je zult zekers niet de enige zijn die er een mixbak op na houdt. Of ik het toejuich is dan weer een geheel ander verhaal...

Ondanks dat ik mij houdt aan het heiligdom om soort op soort te houden in mijn bakken, moet ik wel heel eerlijk gestellen dat ik zelf ook over 2 mixbakken beschik. Doch wel met de vermelding dat ik daar enkel mijn afgekeurde visjes in laat zwemmen. Niet dat het geen goede of lelijke vissen betreffen, doch vissen die niet aan mijn normen voldoen t.o.v. de juiste karakteristieken van desbetreffende stammen. Die worden er dan door mij uitgeselecteerd en gaan in ��n van mijn mixbakken. En die gaan na verloop van tijd gewoon naar diegene die er interesse voor heeft en die niet zoals mij wat serieuzer naar de karakteristieken van specifieke soorten omkijkt.

Is het niet zo dat als endlers en guppen kruisen dat er dan veel kromme guppen geboren worden?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan