Kunnen Goudvissen en dwergklauwkikkers samen????


Y

Yarnick

Guest
Ik heb volgens mij 3 telescoop ogen: 2 oranje 1zwarte.
ik vroeg mij dus af kan de dwergklauwkikker bij die vissen.
Ik weet niet wat de afmetingen zijn van mijn aquarium maar hij is niet heel groot
Ik wil niet niet te veel geld er aan uitgeven, als iemand het ook heeft hoor ik graag hoe veel het gaat kosten.


Alvast bedankt

Gr. Yar31
 
Kan je het aquarium niet opmeten? "Niet heel groot" klinkt als niet geschikt voor sluierstaarten. Deze vissen worden erg groot en hebben dus veel ruimte nodig.

Combineren met dwergklauwkikkers kan niet. Deze hebben warmer water nodig.
 
Hallo Jones, ik heb net mijn aquarium opgemeten. Hij is 36cm breedt en 44cm hoog

Ik wist niet dat sluierstaarten veel ruimte nodig hadden, de dierenwinkel verkoper zei dat deze vissen er in konden,
ik heb maar op zijn kennis vertrouwt.

Ik heb ook in mijn aquarium een verwarming, die staat op 22 graden.

Ik zou ook graag willen weten hoe veel geld het mij kost als ik ze neem.

Ik ga nu uitzoeken hoe je foto's toe voegt dan komen er nog wel foto's aan.


Alvast bedankt

Yarnick
 
Helaas heeft de verkoper enkel aan de kassa gedacht of heeft echt geen kennis van deze vissen...
 
foto van mijn aquarium lukt niet
 
Ik vind zo'n klein bakje echt heel zielig :( Ik hoop dat je ze snel een ruimere huisvesting kan geven.
 
Beste Yarnick,

Zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen is jouw bak veel te klein voor de sluierstaarten die er nu in zitten. Misschien is het een idee om de sluierstaarten weg te doen, bijvoorbeeld naar een vijver in de buurt.

Dwergklauwkikkers dacht ik dat ze ongeveer 5 L minimaal nodig hebben. Meer is altijd beter. Ik denk dat je ze voor rond de 5 euro per stuk wel zou kunnen aanschaffen.
Denk er wel om dat de diepte van je water niet meer dan 30cm is voor deze kikkers anders kunnen ze verdrinken. Maar ik moet er dan ook wel weer bij zeggen dat zelfs dit bakje wat je nu bezit daarom ook te klein is voor een paar kikkertjes. Misschien is het verstandig om uit te kijken voor een groter exemplaar aquarium voor de kikkers (Wel met deksel anders ontsnappen ze).
Op marktplaats kan je altijd wel een leuk bakje krijgen voor een schappelijk prijsje.
 
Waarom is het bakje niet helemaal gevuld? Je hebt al zo weinig liters.
 
Zoals anderen ook al gezegd hebben, je bakje is te klein, en ik hoop dat je
een beter huisje zoekt voor je visjes, zodat ze kunnen uitgroeien tot grote vissen, zoals het hoort. Het zijn trouwens wel echt hele leuke visjes! Mooie telescoopogen die weleens zouden kunnen uitgroeien tot flinke vissen, echt heel leuk! :D
 
Hallo iedereen

Ik heb jullie advies opgevolgd,
Ik ben nu op zoek naar een groter aquarium.

Toen ik het hoorde, vond ik het ook heel zielig
Ik dacht dat dit wel ruim genoeg was.

Ik dacht ook dat ik dit aquarium al een poosje heb, en ook soms verschillende vissen erin heb gehad. :oops:
Ik vind het best zielig, dat ik na al die tijd er nu pas achterkom dat ie gewoon veel te klein is :sorry:

Maar ik ben zo als ik net al zij opzoek naar een nieuw aquarium, maar ik vraag me nu af wat de goede afmetingen zijn voor een redelijk aquarium.

En ik dacht jullie hebben daar vast ook wel verstand van.


Alvast bedankt

Gr. Yarnick
 
Ja ronan12345
Dat is wel een mooi aquarium, alleen 1 probleem ik heb niet veel ruimte
Dus heb eigenlijk geen ruimte voor aquarium met voet

Gr. Yarnick
 
Een sluierstaart heeft een minimaal 50 liter nodig, dus voor jouw twee sluierstaarten moet je minimaal aan een bak van 100 liter denken. Ze hebben daarnaast ook veel zwemruimte nodig, daarom heeft een aquarium met een minimale lengte van 120 centimeter de voorkeur. Op marktplaats worden veel tweedehands aquaria aangeboden, ik heb zelf daar mijn Juwel rio 240 via marktplaats voor een paar tientjes gekocht. Kleiner dan een rio 180 moet je in ieder geval niet willen gaan want dan wordt het echt te krap.
 

Terug
Bovenaan