Wat is er nieuw

Kunnen platy's nu wel of niet in een 54 liter bak?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Doppeke
  • Startdatum Startdatum
D

Doppeke

Guest
Hoi allemaal,

De titel spreekt voor zich. Voor men 2de rekord 600 wil ik graag Platy's (geen koraal, die zijn te effen van kleur). Een stuk of 3, 4? 1 M 2,3 v?

De ene zegt dat het wel kan, de andere zegt liever een 80 cm bak.

Het volledige bestand zou zijn:
dwergklauwkikker (4)
platy (?)
corydoras panda (6)

Wat denken jullie?
 
Koraalplaty's zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar, net als gewone Platy's.

Ik vind 60 cm. te krap voor gewone Platy's. Als je weleens een uitgegroeid vrouwtje hebt gezien snap je waarom. Het worden forse visjes en daarbij zijn ze nog redelijk druk ook.
 
Oh, ik wist niet dat die koraalplaty's ook in verschillende kleuren te verkrijgen zijn. Ik dacht dat het enkel die rode waren. Hmm.. Dan misschien wel een optie! Die koraaltjes kunnen wel met een paar in een 60 cm bakkie h�?
 
Ik had 4 koraalplaty's in een 60 cm bakje en uiteindelijk heb ik ze allevier overgedaan in de meterbak. Ze werden te groot en waren duidelijk niet gelukkig. Zaten elkaar in de weg. Gingen veel eten en werden echt dik.
In de meterbak hebben ze heel gelukkig nog 3 jaar lang geleefd. Ze aten net zoveel maar omdat ze de ruimte hadden vielen ze af en werden ze weer normaal. Ze worden echt fors hoor, maar mooi om te zien.

4 kikkers is echt de max als je ook nog cory's en platy's wil.
Ik vind de combi cory's en kikkers niet zo. Dat komt omdat de kikkertjes de tijd nemen om hun eten te lokaliseren, erbij te komen en uiteindelijk te eten.
In die tijd hebben de cory's het eten al 3x opgegeten en zijn de kikkers opzij geschoven.
Kikkers houden ervan om laag bij de bodem stil te hangen. Cory's zijn erg druk. Met name de panda's blijven lang speels.
 
Hoi Lique,

Dank ook voor jouw reactie! Van de platy's ben ik afgestapt. Het leek me een h��l leuk visje maar omdat ze ook zo snel vermeerderen toch maar niet. Men 2de bak staat dus tot op de dag van vandaag nog altijd leeg 😉. Ben nog rustig aan het nadenken voor een klein bestandje.

Ai, dan zul je dit waarschijnlijk niet graag horen...
In men huidig 54 litertje zit nu men Betta man, 3 kikkertjes (1tje overleden) en 3 Cory's (ook 1tje overleden). De panda'tjes worden nog uitgebreid naar 6-7 en de kikkertjes naar 5.
Zonder de Cory's zag ik men dwergklauwkikkertjes bijna nooit, ook niet om te eten. Dat deden ze 's nachts als de lichten dus uit waren. Ze zaten dus altijd verstopt. Nu met de Cory's bij in de bak zijn ze helemaal sociaal gaan wezen. Ze hebben zich bij de Cory's aangesloten en wijken bijna niet van hun zijde. Vermits de Cory's veel in het open stuk zitten zie ik de kikkertjes ook bijna altijd. Ze eten ook samen. In men album zie je er wel een paar foto's van 🙂.

Nooit gedacht dat de kikkers zich bij vissen 'aansluiten'. Als de cory's het niet erg vinden 😛 , ik ook niet. Is leuk om te zien.

Groetjes
Doppeke
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ze verwachten hier vanaf 3 uur regen maar morgen weer 25 graden
      Terug
      Bovenaan