55 liter is niet veel voor vissen. Ik zou gaan voor 1 schooltje van kleine visjes, bijvoorbeeld de boraras maculata, de boraras brigittea of de boraras espei. Meer niet, anders wordt het te vol en dan zitten ze elkaar in de weg, heb je veel te veel afvalstoffen, enzovoorts.
Hou er ook rekening mee, dat alle vissen snoepen van je babygarnaaltjes. Ook deze hele kleine visjes, hoewel de garnaaltjes na een paar dagen al te groot zijn voor deze kleine bekjes. Als je niet wilt dat er gesnoept wordt van je levende dieren, neem dan geen vissen. (ik waarschuw daar altijd voor, sommige mensen verafschuwen het idee dat hun dieren opgegeten worden).
Er zijn wel vissen die slakken eten, maar volgens mij zit daar geen vis tussen die je noemt. Misschien heb je er ineens zo veel doordat je altijd netjes gevoerd hebt dat er niks overbleef voor de slakken en voer je nu ongemerkt iets te veel doordat je nu geen vissen meer hebt? Mijn ervaring is dat je dan een slakkenexplosie kan krijgen.
Als je last hebt van die slakjes en je wilt eraf op een natuurlijke wijze, dan kan je kiezen voor de Anatome Helena, de slak etende slak. Ze laten gezonde garnalen gewoon met rust, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Alleen kan je ze niet houden in combinatie met sierslakken want die worden ook opgegeten.