Wat is er nieuw

Kunstgras schadelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DorkV89
  • Startdatum Startdatum
D

DorkV89

Guest
Ik zag al een ander topic maar kon daar mijn antwoord niet helemaal vinden.
Ik was zojuist mijn zolder aan het opruimen en kwam daar wat staaltjes tegen van kunstgras. Weet ook niet waarom mijn vriendin ze heeft bewaard.

Nu dacht ik he! dat lijkt me wel leuk om in mijn aquarium te doen. Kunnen de garnaaltjes mooi tussen gaan zitten en verstoppertje spelen.

Natuurlijk gooi ik niet zomaar iets in mijn aquarium.
Ik vroeg me daarom af of het schadelijk is? Zijn die dingen met allerlei chemicali�n bewerkt?
Kan ik het op een manier testen?
 
Poe, dat is een interessante. Ik heb jaren gehockeyt, kan me niet herinneren dat er ooit wat op werd gespoten of zo. Waar je wel mee te maken hebt, is dat er waarschijnlijk weekmakers inzitten. Die zijn giftig, en lossen langzaam op in het water.

Persoonlijk zou ik de gok niet wagen. Er zijn sowieso mooiere oplossingen dan kunstgras vind ik, en het risico op vergiftiging valt denk ik niet uit te sluiten tot je het probeert.
 
Ik heb wel gehoord dat het vaak word gebruikt voor oa zebradanio kweek.

Maar welk soort kunstgras of welk "merk", geen idee.
 
Ik neem aan dat er een veel te duur stukje plastic, speciaal voor aquaria bestaat. 😛 Als ik zie wat er bij de LFS allemaal staat aan kitch..
 
inderdaad hier hebben ze kunstgras dat geschikt is voor aquarium

althans het ligt toch bij de aqua decoratie
 
Bedankt voor jullie berichten. Ik weet dat het er is voor aquaria! Maar die vind ik meestal belachelijk duur.
 
Ik denk dat je beter kunt gaan kiezen voor iets als naaldgras 😛. Dus een gewone plant... Zou t niet durven denk ik als ik jou was.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan