Wat is er nieuw

Kunstof pijpjes in eheim pro 3

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin 1973
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin 1973

Guest
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat die plastic pijpjes een soort van beginnen te verteren!
Is dit schadelijk voor de vissen en als ik nieuwe er in wil doen zouden jullie dan weer van die plastic dingen nemen of de gewone pijpjes (Siporax)

Groet Edwin.

ik zou dan voor de siporax gaan denk ik. Of het echt schadelijk is weet ik niet.

Is normaal das het teken dat je ze moet vervangen...

Nee is niet schadelijk maar je moet ze wel vervangen.

Je kunt ook die zwarte kunststof ballen nemen,groot of klein.
Gaat om de aanhechting van bacterie.

Hoi,

Ik heb in de winkel waar ik mijn Eheim kocht het advies gekregen die kunststof pijpjes weg te gooien en keramische pijpjes te plaatsen omdat deze poreus zijn, dus meer oppervlak en oneindig te gebruiken.
Keramische pijpjes ook niet van Eheim kopen, zijn veel te hard.
Koop ze van SERA, deze hebben het patent en zijn de beste.(wel duur, maar goed).

gr,

Gerard.

Ik heb boven in de blauwe spons daaronder witte watten en kool daaronder witte pijpjes en daaronder een bak met die plastic pijpjes en op de bodem ook.
Gaat me eens verdiepen wat ik er mee gaat doen !
Thanks

Gerard zei:
Hoi,

Ik heb in de winkel waar ik mijn Eheim kocht het advies gekregen die kunststof pijpjes weg te gooien en keramische pijpjes te plaatsen omdat deze poreus zijn, dus meer oppervlak en oneindig te gebruiken.
Keramische pijpjes ook niet van Eheim kopen, zijn veel te hard.
Koop ze van SERA, deze hebben het patent en zijn de beste.(wel duur, maar goed).

gr,

Gerard.

Ik gebruik ze nog steeds,in de onderste bak.
Daar siporax op.

Koop ze per 5 kilo. op marktplaats.

Wat koop je daar Bertus die plastic pijpjes ??
En heb je die onder in de pomp en daarop het bakje waar ze eigelijk ook in zitten Siporax?

Keramische pijpjes ofwel je bioloog kan nooit te groot zijn, met die plastic rommel be-ogen ze hetzelfde, maar het is gewoonweg minder effectief. En nogmaals, die keramische pijpjes hoef je nooit te vervangen!!!

Ik zou zeggen ga eens op onderzoek uit, het is de moeite waard.

Succes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan