Wat is er nieuw

Kunstof plaatje op droogkamer plaatsen

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik wil kunstof plaatje (onderste deel van een overloopkam) op mijn droogkamer plaatsen om wat extra veiligheid te hebben tegen klotsend water. Wanneer ik nu namelijk mijn bak vul tot net achter de afwerkstrip, dan staat het water maar een paar mm onder de rand van de droogkamer. Hoe kan ik dit het beste bevestigen? Gewoon met de bekende Bison Glaskit, of heb ik daar een ander soort kit of lijm voor nodig?

Ik had er al een stukje plexiglas op zitten met Bison Glaskit, maar dat is dus vandaag losgekomen en ik lees overal dat glaskit en plexiglas niet samen gaan. Ergens in een bak kwam ik die overloopkam nog tegen, vandaar dat ik daar nu aan dacht.

Kam zal denk ik van pc of pe zijn, wss plakt dat ook niet erg best..

Beste is denk ik tog een strookje glas erop plakken

Dat wordt een uitdaging, want waar haal ik een stukje glas van 10 x 1 cm vandaan? :S

Zit er niet een glasboer in de buurt?
Oude ramen die hij vervangen heeft kan je wel een strookje uit snijden

Er zit hier wel een glashandel en die heb ik ook wel eens voor iets gevraagd, maar die rekenen de hoofdprijs. Ik denk dat ik morgen even naar de lfs ga en hem vraag om de bouwer van mijn bak om een strookje te vragen. Dat wil Arnold vast wel voor me regelen.

Kunststof hecht niet goed aan siliconenkit. Ik heb dit opgelost door een fiks aantal gaatjes door het kunststof te boren, daarna het kunststof in een stevige streep kit te leggen, dan aanduwen en de kit die aan de andere kant uit de gaatjes komt uitsmeren.

Doe dat dik genoeg en het resultaat ziet er keurig uit, het kunststof is opgesloten in de kit EN als het toch nog los zou raken (los zou weken) dan zit het nog steeds klem tussen de lagen kit. Boor wel rustig door polycarbonaat (laagste stand accuschroefboormachine werkt prima). Ik heb boortje 4 gebruikt (en me stevig uitgeleefd).

Bij mij kwamen de PVC strips van m'n HMF zonder deze gaatjes na een paar jaar toch los (dus vandaar dat ik nu de perforatiemethode gebruik), net als de polycarbonaat zandscheider. Tijd zal leren of dit helpt (maar ik heb goede hoop).

Laatst bewerkt:
Zou best eens kunnen. Ik zal ook eens bij de plaatselijke kitboer vragen. In principe komt het niet onder water te staan, dus dat geeft mogelijk wat meer opties qua kitten.

En we gaan het met Polymax proberen. Heb ik op zich goede herinneringen aan vanuit de tijd dat ik een bak met krabben en ringbandsnoekjes had, dus dat zou moeten lukken....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan