Wat is er nieuw

Kunstplanten in aquarium die voor huiskamer bedoeld zijn.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jelani
  • Startdatum Startdatum
J

Jelani

Guest
Hallo,

Ik heb een domme vraag vind ik zelf πŸ˜€
Maar ik zit me al de halve ochtend rot te Googlen en kan het antwoord maar niet vinden.

Is het mogelijk om kunstplanten, die bedoeld zijn voor gebruik in de huiskamer in een aquarium te zetten ?
Of geeft dit gifstoffen af aan het water ?

Ik zou namelijk graag een bonsai boompje met mos in m'n aquarium hebben.
Nu houd ik al een hele tijd de stukken hout in de winkel in de gaten, maar tot nu toe nog niks geschikts kunnen vinden.

Nu was ik gisteren bij het tuincentrum en zag ik daar een kunststof bonsai boompje voor de helft van de prijs πŸ˜€
Dacht als ik de blaadjes eraf haal en vervang door mos, maak hem vast op een steen en tada... Ik heb m'n bonsai mosboompje πŸ˜€

Betreft dit boompje :

http://plantnewday.nl/kunstplanten-en-b ... 4cm-type-a

Maar voordat ik hem totaal uit elkaar sloop en uit z'n potje ruk wil ik toch graag weten of het geen kwaad kan voor m'n beestjes πŸ˜‰

Anders krijgt hij gewoon een mooie plek ergens op de kast.

Mocht het schadelijk zijn....
Weet er dan iemand nog andere opties ?
Zijn er bijvoorbeeld ook takken van gewone bomen die geschikt zijn voor het aquarium ? ( hier heb ik me nog niet in verdiept / naar gezocht, bedenk het nu net zelf terplekke πŸ˜‰ )
 
Er zijn erg veel soorten kunststof en daarom zou ik de gok niet wagen om die in de bak te zetten.
Voor het zelfdde geld komen er toch na verloop van tijd bepaalde stoffen af.
Waarom wil je kunstplanten en geen echte gebruiken dan??
Echte zijn mooier en voorzien de bak van zuurstof.
In mijn garnalenbakjes doe ik zelf vaak blaadjes van de beuk. gedroogd zijn die prima en ze eten ze ook nogeens graag.
 
Bedankt voor je antwoord John πŸ˜‰ Maar volgens mij heb je je koffie of je leesbril nog niet op πŸ˜€ Hihi

M'n hele bak staat vol met echte planten.
Gaat hier om een idee om een bonsai boompje van mos te maken, maar ik kan geen geschikt stukje hout vinden.

Kwam wel een kunststof bonsai boompje tegen die ik er voor zou kunnen gebruiken, stam is dan kunststof, de rest zou dan gewoon mos worden πŸ˜‰

Dus ben niet van plan om al m'n planten te gaan vervangen voor kunstplanten πŸ˜‰
 
Oh, dat zou best kunnen want ik heb je bak niet op de foto bekeken moet ik bekennen hoor πŸ˜€ .
Ik las deze woorden:
Is het mogelijk om kunstplanten,

Dus ik ging gelet op het meervoud ervan uit dat er naast deze ene plant meerdere kunstplanten in zouden komen πŸ˜‰
Maar zoals ik al zei zou ik geen risico nemen met kunstplanten die niet speciaal voor aquaria zijn gemaakt. Tenzij je de samenstelling kan achterhalen en kan uitvogelen of er verkeerde stoffen inzitten.
 
O op die manier πŸ˜€

Heb al zitten zoeken of ik de samenstelling kon vinden.... Maar krijg niks gevonden tot nu toe.....

Dan neem ik de gok gewoon niet....dan krijgt hij een mooi plekje op de vensterbank πŸ˜‰

En moet ik op zoek naar iets anders..... πŸ˜€
 
Wat ik vaak in video's gezien heb is dat mensen een soortgelijke tak (maar dan kienhout / ander aquarium geschikt hout) hebben en hier dan Riccia of Javamos opbinden. Dit geeft ongeveer hetzelfde effect en is goed te doenπŸ™‚

Edit: type 'tree aquarium' (haha) in bij youtube en je ziet hoe ze dit doen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan