Kwaliteit achterwand en decoratie

M

MartinB

Guest
Ik was even benieuwd wat mensen van de kwaliteit vinden van nep rotsen en achterwanden. Is dit iets wat er heel erg nep uitziet onder water? En hoe goed ziet het er nog na een aantal jaren uit als je het dan wil schoonmaken, laat de verf dan los? En hoe zit het met de waterkwaliteit/vervuiling van water wat er in of achter komt te zitten.

Ik zit zelf te denken aan de Rock achterwand en terrassen van HS aqua en de Scapers Rock serie van Superfish, maar als dit niets is dan ga ik liever wat anders nemen...
 
Tot nu toe blijft het bij mij prima, ook bij vissen die schrapen (malawi mbuna, algeneters etc). Dit in tegenstelling tot de (piep)schuim al dan niet beschilderde achterwanden, die gaan stuk...

Nadeel: zo'n achterand neemt behoorlijk wat ruimte in en ik heb er ondanks mijns inziens goed vastkitten toch inderdaad zand, vuil, slakken en een visje (!!) achterzitten. Fijn...
 
Het hangt er denk ik ook wel vanaf wat voor vissen je neemt. Er zijn zelfs meervallen welke kit aanvreten!
 
ik was van plan Sewellia Lineolata te gaan nemen voor de algen, wellicht nog Otocinclus affinus of een Ancistrus.
 
Waarom zou je hillstreamvisjes mixen met niet-hillstream?
 
Tsja op zich wil ik voornamelijk een zuid amerikaans tintje aan de bak, maar die Sewellia's vind ik prachtig
 
Nou ben er denk ik uit welke bak t word, de rio 400. Heb afgelopen weekend al wat spulletjes gehaald alvast:

- een terras border van HS aqua (grey)
- 3 nepstenen van Superfisch (Scapersrock 5, 7 en 8).

Zag nu ook voor het eerst de achterwand van HS aqua (stone grey) in het echt, zou qua kleur perfect passen bij de stenen en wat ik wil (vind het mooier dan de Granite achterwand van Juwel), maar qua kwaliteit lijkt die hetzelfde als die van Juwel. Van zowel Juwel als HS aqua kom ik verhalen tegen van de achterwanden dat bij sommigen ze heel mooi blijven en bij anderen de verf los gaat laten.

Nog mensen hier ervaring met de HS aqua achterwanden?
 
Terug
Bovenaan