kwastsnoek (polypterus senegal) hoe snel groeit hij??


D

dimitri.petrenko

Guest
beste mensen,
ik heb nu al een poosje een kwastsnoek. Hij doet het verder helemaal prima.
Nu lees ik in boeken en op internet: kan lengtes van 35 cm bereiken. Dat is allemaal leuk en aardig maar hoelang duurt dat?
begrijp me niet verkeerd,ik wil hem niet klein houden of iets dergelijks. Ik heb me ook voorbereid op het feit dat hij zo groot wordt.
Na mijn idee groeit hij namelijk vrij sloom. Hij is nu al 4/5 maandjes ongeveer een cm of 13/14.
Mijn vraag is: hoe lang duurt het voor hij de volwassen grote heeft?
ik heb graag ook tips voor goed krachtvoer van deze jonge,mocht dit helpen:)

mvg kars witman
 
Heb je er maar 1? Ze zijn erg sociaal en stapelen graag, ik heb er zelf daarom 3. De mijne groeien in de lemgte in spurten heb ik het idee, nu zijn ze vooral dikker/breder aan het worden dus verwacht straks weer meer lengte... Goed voer: krekels, buffalowormen gedroogd of levend, spiering in stukjes, stukjes garnalen, inktvis mosselen enzo, regenwormen in stukjes, levende rode muggelarven (kun je ook in plakken kopen, dus wat grotere hoeveelheden). Af en toe droogvoer, hikari heeft goed voer voor roofvissen danwel vleesetende cichliden, of zinkende steurkorrels voor goedkoop, en ik voer ook af en toe de vlees tabletten van voervoorvis.nl.
(Geef ze in geen geval rundvlees/varkensvlees/gevogelte)
 
ik heb op dit moment ook 1 Prachtvinkwastsnoek (Polypterus ornatipinnis)
deze heb ik 3 jaar geleden gekocht toen hij ongeveer 15cm was en inmiddels is hij rond de 40cm.
de laatste paar maanden is hij echt pas veel dikker geworden, in verhouding tot een paar jaar geleden.

als voer geef ik hem gedroogde visjes en garnaaltjes (is eigenlijk hetzelfde als schildpaddenvoer)

ik heb hem op marktplaats staan: http://link.marktplaats.nl/m849213134
 

Terug
Bovenaan