Wat is er nieuw

Kweek bakjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Haagsgespuis
  • Startdatum Startdatum
H

Haagsgespuis

Guest
njUgs-c_Lg4H6yM7ODyQGOfBgiNfPQKZ.jpeg

Hier een paar van me kweekbakjes. In de linker zitten twee ramirezi electric blue en d'r middelste 3 betta vrouwen en de rechter een betta man.
Ik had hierbij een paar vraagjes maar zal eerst alles uitleggen. Het zijn aqua40 bakjes met spons filter en thermostaat. De linker zit zwart zand in en de twee rechter geen bodem. Alle drie drijfplanten en een plant. Alle drie zacht water kh gh niet te meten en ph 5,5, en temp 27 graden. Ze eten alle alleen maar levend voer. Drie keer per dag.

UEsgd9aAHDVSsHrJDSaC6KI6aRyhIPXf.jpeg

De electric blue zou een koppeltje zijn. Hoe zie ik dit en zorg ik dat ze gaan paren. Ze vinden elkaar wel lief maar heb nog geen actie gezien. Ze eten goed mooie kleuren. En lekker actief.

O ja en tussen de ramirezi en betta zit een houte plaat zodat ze elkaar niet storen

vQGfpx7s-ey5arHO3riY5_4o18iWOZc0.jpeg

Dit zijn de beta vrouwtjes en die tonen vele intresse in het mannetje. Ze hebben ook strepen van kop naar staart. Eten gord en zijn op hun gemak

frkCtrxcnfSLnbhlfpl-o5IJNjDe0slq.jpeg

Dit is het beta mannetje erg mooi. Hij paradeert de hele tijd voor de vrouwtjes en laat vaak zijn gigantisch mooie staart zien. Ook heeft hij sinds gister een schuimnest gemaakt. Wanneer zijn ze klaar voor actie? Het lijkt erop dat ze zin hebben om elkaar te ontmoeten maar hoe kies ik het juiste moment en het juiste vrouwtje.

YEZ3pTutaDkoc_zSP1QefsRTKgFTC0_R.jpeg

Iemand een antwoord op mijn vragen?

Ten eerste zitten de ramirezies te klein
En bij de betta man meer plantjes want dan kan het vrouwtje schuilen
En als je er een vrouwtje bij zet zou ik voor het wat donkere vrouwtje gaan

Ja de ramirezi zit er eigenlijk alleen maar om te paren en zodra de jongen groot genoeg zijn gaat het koppeltje terug naar me cayman 400l bak. Meer plantjes ga ik idd doen heb je gelijk in. En waarvoor zou jij die keuze maken? Door de kleur? Of de enige zonder strepen?

Omdat die andere nog niet klaar zijn want ze moeten verticalen lijnen hebben en het is zotte zien het dominante vrouwtje.
En zie je niet een beetje verticalen lijnen zoals dit
8fd4316ab6f3fcae6a2424911296a218_zps59eed025.jpg

Jochempie000 zei:
Ten eerste zitten de ramirezies te klein
En bij de betta man meer plantjes want dan kan het vrouwtje schuilen
En als je er een vrouwtje bij zet zou ik voor het wat donkere vrouwtje gaan

Ben het eens met Jochempie. Ik vind de bak ook aan de kleine kant voor ramirezi's. En wat tips voor het succesvol kweken http://www.dwergcichlide.nl/artekel%20ramirezi.htm

Ja IND ze heeft van die strepen elke keer wanneer het mannetje in de buurt is/ in het zicht. Alleen wel wat waziger

Dan wil het vrouwtje paren.
Ik zou het vrouwtje er bij zetten wanneer het schuimnest af is en er meer plantjes in staan.
En je zult waarschijnlijk zien dat de andere twee vrouwtjes dan meer kleur krijgen en zet hier ook meer plantjes bij.

Bij de ramirezi?? Hoe hoog heb je de temperatuur staan??
De vrouw bij de ramirezi is kleiner en heeft een eileider achter tussen de aarsvin en ventrals. Het roze buikje zegt ook al veel. De man heeft vaak een streepje door het oog en is groter.
Een 40 zou kunnen om te kweken, heb zelf nu ook een nest in een 40 cm met ouders.
Dit is het 2e nest. Later gaan ouders, terug in de 60 cm. Mijn heater staat op 26 gr.

Voor je betta is het slim om je waterwaarden te laten zakken tot 10/15 cm. Doormiddel van de flesmethode kun je het vrouwtje van je keuze in de fles en bak zetten. Na 2 dagen laat je haar los en heb je binnen een paar uur tot 3 dagene eitjes.

Ok ik ga morgen dus gelijk ff nieuwe planten halen. En daarna het vrouwtje in een fles in het midden van de bak.
Ramirezi staat ook op 27 graden. Zelfde als de betta.

Jootje67 zei:
De man heeft vaak een streepje door het oog
Wat voor streepje door het oog? Dit is mij niet bekend als een van de verschillen tussen mannen en vrouwen.

~ Ivo

Bij mij ook niet
alleen hogere rug vin en vrouwtje andere bouw.

Maar als je met de betta gaat kweken hoe er wel rekening mee dat alle mannetjes een aparte bak nodig hebben dus heb je wel genoeg ruimte.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan