Wat is er nieuw

Kweek corydoras eques

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vladimir
  • Startdatum Startdatum
V

Vladimir

Guest
Hallo,

afgelopen zondagmorgen hebben mijn corydoras eques voor het eerst eitjes gelegd. Ik schat dat het zo'n 30-35 eitjes waren. De ouders zien er zo uit:

825149vladimir_0_82_dscn9442.jpg

559476vladimir_0_82_dscn9443.jpg

Maandag was al te zien dat de eitjes mooi bruin kleurden en dus bevrucht waren. Ik heb ze op een temperatuur van 25 graden staan in een apart bakje.

718876vladimir_0_82_dscn9453.jpg

Gisteren (woensdag) was al te zien dat de eitjes uitkwamen. Ik heb even snel geteld en denk dat er minimaal 20 jonkies zijn. Ik heb zojuist geprobeerd foto's te maken:

468791vladimir_0_82_dscn9458.jpg

577268vladimir_0_82_dscn9468.jpg

Ik hoop dat ik ze allemaal groot kan krijgen 🙂

Heel mooi en hoop het ook voor je,ben benieuwd succes!

Heb je al een Artimea kweek opgezet?

Zijn al gelijk groot,he.
Is bij de Sturisoma ook.
Piepkleine eitjes, komen ze uit,haast een cm.

@ Bertus: ja, die heb ik gisteravond opgezet.

Goed zo,zal vanmiddag uitkomen.

Moet het ook weer opzetten,eerst eitjes bestellen.

Wowdeewow !!! Wat een geweldig mooie Cory en wat geweldig dat je jongen hebt. Succes Vladimir.
Had jij ook niet die bijzonder mooie Trilineatus ?

Ja, die heb ik ook nog 😉

Zo APO eitjes besteld.

Morgen binnen.

Mooi soort welke ik ook ooit heb gehad.

Zeker een mooie soort, zeker de vissen die jij hebt! Had ze ooit ook wel willen hebben. Je ziet ze niet veel.

Ik vroeg me af hoe oud jouw exemplaren zijn nu ze afgezet hebben? En eigenlijk wil ik ook wel weten hoeveel je er hebt en in welke verhouding.

Heel veel succes met de kweek!

@ Cory: bedankt! Hoe oud ze precies zijn weet ik niet, maar ik heb ze in februari dit jaar gekocht. Ze waren toen al wel vrij groot. Deze soort zie je inderdaad niet zo veel in de winkel.

Ik heb er nog 5(volwassenen). Nadat ik ze gekocht had zijn er na een tijdje om onverklaarbare redenen enkele dood gegaan. Het zijn 2 vrouwtjes en 3 mannetjes.

Tot nu toe nog geen uitval onder de kleintjes?

Nee, nog niet gelukkig

Mooie vissen! Ik heb er zelf denk ik ook 5. Ik had er 8 gekocht echter waren er bij mij ook plotseling enkele doodgegaan, bij mij hebben ze voor zover ik weet niet afgezet.

Ik hoop dat het je lukt de jongen groot te brengen! Succes in ieder geval.

Update: Het gaat prima met de jonkies. Ik heb ze even geteld en denk dat het er ongeveer 28 zijn. Nog geen uitval gehad. Ik voer ze 4-5 keer per dag met artemia en ik ververs 2x per dag ongeveer 20% van het water.

859761vladimir_0_82_dscn9532.jpg

635475vladimir_0_82_dscn9527.jpg

757693vladimir_0_82_dscn9527__kopie.jpg

Vanmorgen waren er helaas 5 overleden. Nu maar hopen dat de rest het wel overleeft.

Mooi op de foto gezet,hoe is de stand van zaken inmiddels?

Beter laat dan nooit he 😛.

De een na de ander is doodgegaan, ondanks het dagelijkse verversen(overtollig voer afzuigen) en het goede voeren. Dit was tegelijk ook de laatste keer dat de Corydoras eques eitjes hebben gelegd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan