Wat is er nieuw

kweek cory's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aqua1
  • Startdatum Startdatum
A

aqua1

Guest
hoi,
ik heb ook nog een kweek bakje met corys appart gezet maar hoe zien die eitjes eruit en al ze zwanger is ???
 
hallo,

ze zetten de eitjes af.
je moet gewoon de eitjes in het bakje doen en dna komen ze vanzelf uit..
als ze niet verschimmelen.
je kan volgens mij niet per direct zien of ze zijn bevrucht..
 
heel erg bedankt 😉
 
dsu gewoon apart doen.. en ik heb ze gevoerd na 3 dagen met stof voer.

en nu zijn ze ong 2 cm
 
oke bedankt voor de tip
 
BEDANKT
 
bedankt
 
Hoihoi,
om even geen nieuw topic te openen en mogelijk dus ook ervaringen van TS te krijgen..

Mijn piggelmee Cory'tjes hebben ook de lente in hun kop, maar aangezien we niet verwacht hadden dat ze na een week in ons bezit al aan de rampetamp zouden gaan... Is het dus allemaal wat onverwacht.
Had dat voorvermelde artikel gelezen en dacht 'oh, als het zo moeilijk is, dan moet ik me nog geen zorgen maken'. Tot er natuurlijk een kleine zwemmerd zich liet zien.
Eerst leek het een hele maffe muggenlarf, maar bij nader inspectie, bleken alle wanden en planten dus vol eitjes te hangen lol.

Zijn er vereisten voor zo'n kweekbakje? Of mag dat bij wijze van spreken ook een schoon bakje van de laatste afhaalchinees zijn? Heb ergens gelezen dan ook best een bruissteentje o.i.d.?
Of wordt er met een kweekbakje altijd zo'n ding dat in 't aquarium hangt bedoeld?
Verder nog vereisten van inrichting? Want het is natuurlijk maar tijdelijk. Is er een aangeraden leeftijd om ze terug bij de volwassen exemplaren te doen?
Of zijn ze safe zodra ze uitgekomen zijn? De kleine zwemmerd die het allemaal aan het licht heeft gebracht kunnen we nog af en toe spotten. Maar dat is wel eerder puur geluk, ze zijn behoorlijk goed gecamoufleerd op natuurgrind :/ Voor zover ik zie blijven de volwassen (of geslachtsrijpe, geen idee hoe oud ze zijn) Cory's gewoon van de eitjes.
Nog een reden waarom 'k zo wat extra vragen heb bij dat artikel.

Vind het wel gaaf dat je de foetusjes kunt zien bewegen in de eitjes 😀

Bedankt!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan