Ja5perW
Well-known member
- Lid geworden
- 3 augustus 2021
- Leeftijd
- 24
Ik ben een beetje aan het schetsen voor een kweekstelling, deze wil ik zelf gaan bouwen. Voor de stelling zelf heb ik genoeg info kunnen vinden. Nu ben ik aan het kijken wat ik het handigste kan doen qua aquaria. Mijn voorkeur gaat uit naar losse aquaria, maar om de water kwaliteit stabieler te houden wil ik graag per verdieping een filtersysteem maken zodat het water gedeeld wordt. Ik zat te denken om het per verdieping te doen ipv in zijn geheel zodat ik qua temperatuur bijvoorbeeld daar wat verschil in kan hebben.
Nu zit ik te denken aan filterpompjes en de uitlaat in de bak ernaast laten stromen. Dit gaat natuurlijk wel een gekletter worden en heb hem het liefst zo stil mogelijk. Ook lijkt me dat dit een stuk handiger/beter moet kunnen. Heeft iemand hier tips voor?
Waar ik ook over zat te twijfelen is de hoogte boven het aquarium voor het onderhoud. Ik dacht zelf dat 20cm meer dan genoeg moet zijn. Zijn hier ook ervaringen mee? En kan ik dan een led strip hangen aan de onderkant van de plank? Dan is de hoogte van bodem tot ledstrip 50cm, lijkt mij dat dat opzich moet kunnen. Zullen voornamelijk drijplanten en/of rizoom planten in komen denk ik.
Ben benieuwd naar ervaringen van jullie!
Nu zit ik te denken aan filterpompjes en de uitlaat in de bak ernaast laten stromen. Dit gaat natuurlijk wel een gekletter worden en heb hem het liefst zo stil mogelijk. Ook lijkt me dat dit een stuk handiger/beter moet kunnen. Heeft iemand hier tips voor?
Waar ik ook over zat te twijfelen is de hoogte boven het aquarium voor het onderhoud. Ik dacht zelf dat 20cm meer dan genoeg moet zijn. Zijn hier ook ervaringen mee? En kan ik dan een led strip hangen aan de onderkant van de plank? Dan is de hoogte van bodem tot ledstrip 50cm, lijkt mij dat dat opzich moet kunnen. Zullen voornamelijk drijplanten en/of rizoom planten in komen denk ik.
Ben benieuwd naar ervaringen van jullie!