Wat is er nieuw

kweekverslag corydoars orange venezuela

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yvonne53
  • Startdatum Startdatum
Y

Yvonne53

Guest
Nu wisten we al als er een lagedrukgebied over kwam dat sommige corydorasjes dat aanzette tot eitjes afzetten, dat merkten we vooraal goed bij de corydoras sterbai.
De corydoras orange venezuela was echter een schuw visje en zaten samen met een schooltje sherrybarbeeltjes. Nu zaten die barbeeltjes verkeerd want het was maar tijdelijke opvang, en hebben we ze een 2 maanden geleden op 1 na eruit kunnen vangen. Dit was bijzonder stressvol voor de corydorasjes en die lieten zich nadien niet meer zien en zaten angstig met zijn allen onder een stukje hout.
Mijn partner had zich inmiddels verdiept in de biotoop van deze corydoras en aan de hand daarvan hebben we de bak opnieuw ingericht (foto komt snel eraan) waarbij er heel veel laagblijvend groen in de bak staat waaronder een cryptocorynesoort.
Nu met de huidige weersomstandigheden was er gister het diepste punt van een lagedrukgebied en in diverse bakken zagen we zenuwachtige visjes maar niet bij de oranges.
Echter kwam ik vanmorgen beneden en toen het licht aanging zaten er een ruime 40 eitjes geplakt waarvan de helft op de cryptocrinesoort, en ze zijn nog steeds bezig.
Verder hebben wijzelf dus niks gedaan met water verversen of wat, want dat werkt niet bij de wat moeilijkere soorten is onze ervaring.
Vanavond gaan we de eitjes uitvangen en in een breedernetje doen die we in de moederbak hangen en waar vanaf de achterkant een klein pompje (aquaflow 100) ervoor moet zorgen dat er constante aanvoer is van vers water. Die methode met dat breedernetje en pompje hebben we erg goede ervaringen mee bij de sterbai's dus ik verwacht dat het nu ook goed zal gaan.

@edit: verkeerde naam

Re: kweekverslag corydoars eaneus orange

corydoras-orangebak.jpg

Fascinerend zeg! Ben benieuwd wat er verder van terecht komt 😉

Leuk!
ik probeer het met wildvang gold stripes .

Tnx, ja de goldstripe hebben we ook zitten maar die zijn nog niet in de juiste stemming gekomen (we hebben 17 corydorassoorten zitten) Wat wij tot nu toe ontdekt hebben dat niet alle soorten op hetzelfde luchtdrukverschil reageren, zo reageerd de sterbai al vrij snel als de luchtdruk maar een klein beetje daalt, de albino's ook, terwijl de oranges dus een sterke luchtdrukdaling moeten hebben om te reageren.
Vandaag zijn er een hoop eitjes uitgekomen en zijn we begonnen met stofvoer te voeren.

leuk, Ben benieuwd !

Ik zeg ook niet dat het lukt 😛

Wat leuk,

wij hadden gisteren die windhoos in wijk, en mijn corry's hebben ook druk afgezet 😉

grappig was bij mij toen ook !
alleen ik woon niet in die wijk 😛

hahaha zeg gelukkig niet!! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat en of uitkomt!!

@ Funkycorsa: Verder geen last gehad van de weersomstandigheden??

Jootje67 zei:
hahaha zeg gelukkig niet!! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat en of uitkomt!!

@ Funkycorsa: Verder geen last gehad van de weersomstandigheden??

ik lag in het zwembad 😉 dus niet echt en zelf geen schade afgezien van de boom waarop ik uitkeek 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan